"שמן זו לא תחושה": על הצעירה שניצחה את פייסבוק

פייסבוק הורידה לאחרונה את אימוג'י ה"מרגיש שמן" והחליפה אותו בסמיילי חדש של "מרגיש מפוצץ". השינוי הקטן אך המשמעותי הזה הגיע בעקבות עצומה שטענה כי סטטוס האימוג'י "מרגיש שמן" מעודד בריונות בפייסבוק.

בחודש שעבר חתמה על העצומה המוחה הראשונה – קטרין ווינגרטן, סטדנטית מאוניברסיטת אוהיו סטייט, שטענה כי "שמן זו לא תחושה" ושימוש באימוג'י שמן היא פוגענית כלפי אנשים עם הפרעות אכילה ומעודד דימוי גוף שלילי. המוחים קידמו את העצומה שלהם בפייסבוק ובטוויטר תחת ההאש-טאג #FatIsNotaFeeling וקרוב ל-17 אלף אנשים הצטרפו אליה.

ווינגרטן מספרת שראתה סטטוס של חברה שלה בו הופיע האימוג'י "מרגישה שמנה" והיא התמלאה כעס. "כמישהי שהתמודדה והתגברה על הפרעת אכילה, אני יודעת מה זה אומר "להרגיש שמנה". העברתי שנים בצריכת מחשבות שליליות על הגוף שלי וצמתי יותר מדי ימים בניסיון לרזות", היא אומרת. "אבל מה שהיה יותר גרוע מדלוג על ארוחות והשעות מול המראה, היה הפחד לגבי מה אחרים חושבים על הגוף שלי".

האימוג'י "מרגיש שמן" היה אחד מיותר ממאה שמאפשרים לגולשים להביע את מצב רוחם באותו הרגע בסטטוס. פייסבוק התנגדה בתחילה לכל שינוי במערכת האייקונים, אך לבסוף נכנעה ואף שהותירה את אותו הפרצוף המחייך בעל הסנטר הכפול, היא שינתה את שמו מ"שמן" ל"מפוצץ".

עצומה נוספת שמנוהלת בימים אלה קוראת לפייסבוק לבטל גם את האימוג'י "מרגיש מכוער" בטיעון דומה שהוא פוגע ברגשות של גולשים רבים ומעודד סטיגמות לגבי הגוף. האם פייסבוק תרים גם את הכפפה הזאת?

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן