שנה אחרי המחאה: הרווח התפעולי של שופרסל זינק ב-33% ל-95 מיליון שקל

ענקית הקמעונאות שופרסל, מקבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר, מדווחת היום על תוצאות הרבעון השלישי של שנת 2012. החברה דיווחה על הכנסות בהיקף של 3.03 מיליארד שקל, עלייה של 1.3% מהרבעון המקביל אשתקד, ומסיימת את הרבעון ברווח תפעולי של 95 מיליון שקל, המהווים 3.1% מכלל ההכנסות.

בהשוואה לרבעון המקביל בשנת 2011 רשמה שופרסל עלייה של 33% ברווח התפעולי ואם מכניסים גם את מכירת נדל"ן להשקעה מסתכם הרווח התפעולי ב-112 מיליון שקל. הרווח הנקי גדל ב-118% והסתכם ב-70 מיליון שקל לעומת 32 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. נזכיר כי הרבעון השלישי בשנה שעברה היה שיאה של המחאה החברתית הגדולה שהורידה משמעותית את רווחיהן של רשתות המזון הגדולות.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

היקף המכירות הכולל של שופרסל ברבעון הגיע ל-3.02 מיליארד שקל לעומת 2.98 מיליארד בשנה שעברה, גידול של 1.3%. גם בהשוואה לרבעון השני של 2012 רושמת שופרסל עלייה כאשר מכירותיה בין אפריל ליוני השנה הסתכמו ב-2.9 מיליארד שקל ורווח תפעולי של 99 מיליארד שקל.

איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל | צילום סיון פרג'

עם זאת, בהסתכלות על רווחי החברה בתשעת החודשים מאז תחילת השנה אל מול רווחי החברה בתשעת החודשים הראשונים של 2011, מציגה החברה מספרים נמוכים יותר. בתשעת החודשים הראשונים אשתקד רשמה החברה רווח תפעולי של 338 שקל וזאת לעומת 265 מיליון שקל בתשעת החודשים הראושנים השנה. גם הרווח הנקי עד ל-30 לספטמבר 2011 היה גבוהה יותר ועמד על 166 מיליון לעומת 144 מיליון השנה.

"תוצאות הרבעון מבטאות שיפור ניכר ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה בכל הפרמטרים התפעוליים ומשקפות את המאמצים המתמשכים של החברה במכירות, התייעלות וחיסכון בהוצאות, ובמקביל בהורדת מחירים", אמר מנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן לאחר פרסון הדוחות. "שופרסל ממשיכה להרחיב את פעילותה בתחום רשתות הדיסקאונט, ותמשיך לעשות כן כדי להיטיב עם הצרכן".

רפי ביסקר יו"ר שופרסל הוסיף כי "שופרסל מסכמת את תוצאות הרבעון השלישי עם המשך צמיחה בתנאי תחרות קשים ועם מכירות שיא של מעל ל- 3 מיליארד ש"ח".

צילום: רויטרס

לפני כעשרה ימים אישרה הממשלה את המלצות ועדת המזון אשר צפויה להשפיע רבות על הקמעונאיות. על פי המלצות הוועדה הוחלט להגביר את השקיפות בעניין המחירים בשוק המזון על ידי חיוב הקמעונאים לפרסם את המחירים בפומבי כך שניתן יהיה לבצע השוואה של מחירים בזמן אמת.

בין ההמלצות שאושרו גם יישום מודל התחרות האזורית, לפיו תוגבל האפשרות של הרשתות הקמעונאיות לפתוח סניפים חדשים. הסמכות להגביל את הרשתות תוענק לממונה על ההגבלים העסקיים שיוכל להגביל את יכולתו של קמעונאי גדול שמחזיק בנתח של מעל 30% מפדיון המכירות בקבוצת תחרות של חנות שלו, מלפתוח חנות נוספת באזורי ביקוש.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן