שנת חורף: הכנסת מתפזרת והארכת שעון הקיץ תיכנס להקפאה

האם ייתכן שגם בשנה הבאה יסתיים שעון הקיץ חודשיים לפני אירופה? בניגוד למה שהובטח לציבור לפני פחות מחודש, נכון לעכשיו לא ברור מה יעלה בגורל ההצעה להארכת שעון הקיץ. ביום רביעי הקרוב אמור היה להתקיים דיון בוועדת הפנים של הכנסת בחוק שהציע שר הפנים אלי ישי, אולם עם פיזור הכנסת באופן רשמי מחר, הדיון לא יתקיים, והחקיקה תועבר לכנסת הבאה ולוועדת הפנים הבאה, אם בכלל.

ההצעה לתיקון חוק קביעת הזמן, הקובע את מועדי המעבר משעון קיץ לשעון חורף בישראל הוגשה על ידי שר הפנים אלי ישי ועברה בקריאה ראשונה לפני למעלה משנה. על פי ההצעה, אמור שעון הקיץ להסתיים ב-1 באוקטובר, ללא קשר ללוח השנה העברי. למרות זאת, השנה הוחלף שעון הקיץ בהתאם לחוק הקיים באמצע חודש ספטמבר. בשנה הבאה המצב צפוי להיות קיצוני אך יותר, כששעון הקיץ יסתיים כבר ב-8 בספטמבר – חודשיים לפני שאר העולם.

לאחר אישור הצעתו של ישי בקריאה ראשונה היא חזרה לדיון בוועדת הפנים במטרה להכינה לקריאה שנייה ושלישית. אלא שבשלב זה היא נעצרה, והדיון בנושא אמור היה להתחדש ב-17 באוקטובר. אולם כעת, עם פיזור הכנסת באופן רשמי מחר, לא תוכל ועדת הפנים לדון בנושא במועד המתוכנן.

שר הפנים, אלי ישי | צילום: רויטרס

"אם הכנסת תתפזר, קרוב לודאי שלא יהיה דיון", מאשר דובר ועדת הפנים של הכנסת, שמואל חן. "במצב של פיזור, המנהלה של הוועדה ממשיכה להתקיים, אבל הוועדה לא ממשיכה לפעול מבחינה מעשית. לפיכך יש צורך באישור של ועדת הסכמות – שהיא ועדה מיוחדת שמורכבת מנציגי סיעות הבית, ומאשרת לוועדות או למליאת הכנסת לקיים דיונים מיוחדים בתקופת בחירות. אבל הצעת החוק של ישי כבר עברה בקריאה ראשונה, כך שאולי תעבור סופית בכנסת הבאה".

על פי החוק בישראל, הצעות חוק שאושרו בקריאה ראשונה בכנסת עשויות להמשיך לדיון גם בכנסת שלאחריה, אולם הממשלה החדשה צריכה להגיש בקשה מיוחדת לדין רציפות. ממשרד הפנים נמסר כי בכוונת ישי להמשיך ולקדם את נושא שעון הקיץ גם בכנסת הבאה. "שר הפנים הביע את תמיכתו בנושא והתחייב לטפל בו גם לאחר הבחירות", נמסר מן המשרד, אולם כלל לא ברור מה יהיה הרכב הממשלה הבא, ואם ישי יכהן כשר הפנים.

חבר הכנסת ניצן הורוביץ ממפלגת מר"צ האשים את מפלגת ש"ס בהתעלמות מהנושא ובדחייה מכוונת של הדיון בו. לדבריו, "במשך ארבע שנים קברה ש"ס את הנושא, כל פעם תחת תירוץ אחר וכך המצב הנוכחי נשמר. אלו הן חדשות רעות מאוד".

הורוביץ אחראי להצעת חוק פרטית להארכת שעון הקיץ שהוגשה בשנת 2010. על פי הצעתו, יש להתאים את מועד המעבר לשעון חורף לחילופי עונות השנה, זאת על מנת ליצור סנכרון מקסימלי עם שעון הקיץ בשאר העולם. יש לציין כי בשאר העולם מסתיים שעון הקיץ בסוף אוקטובר עד תחילת נובמבר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן