שערו היציג של הדולר טיפס ב-0.5%: "זיגזג ברטוריקה של הבנק הפדרלי"

הדולר התחזק היום ב-0.5%, ושערו היציג נקבע על 3.59 שקלים. היורו מתחזק גם הוא ושערו היציג נקבע על שער של 4.77 שקלים.

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

"הדולר-שקל דשדש לאורך כל השבוע שעבר בטווח שבין 3.55 שקלים ל-3.58 שקלים, מעט מעל רמות התחתית שנקבעו במאי", ציינו הבוקר במחלקת המחקר של FXCM. "אבל בשבוע הקרוב יחסי הכוחות בזירת המט"ח המקומית יושפעו בראש ובראשונה ממה שיקרה מעבר לים, כאשר בארצות הברית צפוי לנו אחד השבועות הגורליים ביותר עבור הדולר: שעל הפרק דוח התמ"ג לרבעון השני, החלטת הריבית של הבנק הפדרלי ודוח התעסוקה הראשי. כל אלה יעצבו את ציפיות השוק לגבי המשך ההרחבה הכמותית של הבנק הפדרלי ולכך יהיו השלכות על המסחר בשוק העולמי בכלל ובדולר בפרט".


צילום: רויטרס

"למעשה, בתקופה האחרונה, בהיעדר גורמים מקומיים רבי משקל, הדולר-שקל נסחר בעיקר על פי התנודות בסנטימנט כלפי הדולר בעולם", המשיכו ב-FXCM, "ועל כן בשבוע הנוכחי האירועים החשובים בארצות הברית עשויים להוות טריגר במסחר בדולר-שקל לפריצה לאחד הכיוונים".

"הדולר נסחר בעולם באחרונה בזיקה הדוקה מאוד למדיניות הבנק הפדרלי, או יותר נכון, לזיגזג ברטוריקה של הבנק הפדרלי", הוסיפו ב-FXCM, "הקריסה הנוכחית של הדולר בעולם, וגם למול השקל, באה בעקבות הבהרותיו החד משמעיות של יושב ראש הבנק הפדרלי בן ברננקי לפיהן הבנק דבק במדיניותו המרחיבה הקיצונית".

ב-FXCM מסכמים כי אף על פי כן, הפעילים בשוק עדיין שואלים את עצמם מתי הבנק הפדרלי יתחיל לצמצם את היקף רכישות האג"ח ובאיזו מידה: "הוא לא צפוי להודיע בישיבת המדיניות שלו השבוע על צמצום ההרחבה", סבורים במחלקת המחקר, "ועל כן, מאחר שצעדיו בסופו של דבר תלויים בקצב ההתאוששות הכלכלית, דווקא פרסום דוח התמ"ג ודוח התעסוקה יספקו לשווקים אומדן טוב יותר לגבי המשך מדיניותו".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן