שר האוצר הבריטי: אירופה עשויה להקריב את יוון כדי להיחלץ מהמשבר

אירופה אולי תיאלץ "להקריב" את יוון כדי לשכנע את גרמניה להזרים עוד כסף להצלת גוש היורו הקורס – כך רמז היום שר האוצר הבריטי ג'ורג' אוסבורן, בראיון שוודאי יכעיס את מנהיגי גוש היורו.

גרמניה, הכלכלה הגדולה ביותר באירופה, מחזיקה את הכוח לקבל החלטות משמעותיות באשר לכלכלות הקטנות יותר בארגון. הגוש כולו זקוק למימון הגרמני על מנת לצאת מן המשבר. בין בריטניה לשאר מדינות יש חוסר הסכמה מתמשך, ולונדון מסרבת בתקיפות לקחת חלק באיחוד בנקאי של הגוש.

לא מאמין בתוכנית החילוץ לספרד. אוסבורן | צילום: רויטרס

"אני לא יודע אם יוון צריכה לעזוב את גוש היורו כדי שהגוש יתחיל לעשות את הצעדים ההכרחיים להצלת הכלכלה", אמר אוסבורן ל"טיימס" הלונדוני. "ייתכן שהממשלה הגרמנית תחייב יציאה של יוון מהאיחוד כדי להסביר לעם הגרמני מדוע הם נדרשים להצטרף לאיחוד בנקאי אירופי, או לקחת חלק הבנפקת אג"ח משותפות".

בריטניה נמצאת בעמדה לא שגרתית בהתנהלותה מול האיחוד האירופי, כיוון שהיא אינה חברה בגוש היורו, אך מצב הכלכלה שלה תלוי הדוקות במצב הכלכלה האירופית.

ההערות של אוסבורן הגיעו ימים ספורים לפני הבחירות ביוון, אשר עשויות להכריע אם המדינה תישאר בגוש היורו או תעזוב את הגוש ותחזור לדרכמות.

קרנות החילוץ של אירופה מושקעות ביוון, בפורטוגל, באירלנד וכעת גם בספרד, לאחר ששרי האוצר של האיחוד הסכימו להעניק למדינה 100 מיליארד יורו להצלת הבנקים.

אוסבורן, אשר מוקדם יותר דחף את האיחוד לחלץ את הבנקים בספרד, כינה את העסקה כ"מעט מדי, מאוחר מדי". "אם אנו מבצעים את החילוץ דרך ממשלת ספרד ולא ישירות לבנקים, זה לא ישכנע את השווקים כי ספרד אמינה, ולמרות זאת הם המשיכו בתוכנית", ציין.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן