שר ההגנה של ארה"ב: "סייבר – חזית הקרב העתידית"

"הרשת היא שדה הקרב של העתיד. התוקפים נמצאים כבר בעקבותיהם של בנקים ומוסדות פיננסיים אחרים, ומפתחים את יכולתם לפגוע ברשתות החשמל ובמערכות הממשלתיות של ארה"ב", אמר הלילה שר ההגנה האמריקאי, ליאון פנטה.

"אנו עומדים מול איום חדש לגמרי של לוחמה. זהו תחום שיש לנו לשים לב אליו. זוהי החזית של העתיד", הזהיר בנאומו בפני קבוצת אנשי עסקים בנורפולק, וירג'יניה, הנמצאת במרכז אחד מהריכוזים הגדולים ביותר של כוחות צבאיים בארצות הברית.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

בשבועות האחרונים נמצאו בנקים ומוסדות פיננסיים בארה"ב תחת מתקפה מתמשכת של האקרים החשודים כאיראניים, אשר ככל הנראה הגיבו לסנקציות הכלכליות שנועדו לאלץ את טהרן לחזור למשא ומתן לגבי תכנית הגרעין שלה.

ארגון המכנה את עצמו "לוחמי הסייבר של גדודי עז א-דין אל הקסאם" קיבל את האחריות לשיבושים, 'במחאה על סרט וידאו אנטי איסלאמי' אשר פורסם ביו טיוב ועורר הפגנות אלימות ברחבי העולם המוסלמי.

"גם בזמן שאני מדבר אתכם ישנן התקפות סייבר שקורות ממש עכשיו על בנקים ומוסדות פיננסיים", אמר פאנטה, והוסיף כי וושינגטון עומדת בפני 100 אלף התקפות ביום. הוא לא ציין את המדינה שעומדת מאחורי ההתקפות.

"כעת הם מפתחים את יכולתם ללכת בעקבות רשת החשמל, המערכת הפיננסית ומערכות השלטון, ולשתק את המדינה", הוסיף.

פאנטה אמר גם שישנו צורך ביותר לחץ על הקונגרס כדי לדחוף אותו לפעול למניעת קיצוצים אוטומטיים בתקציב אשר ייכנסו לתוקפם בינואר. הקיצוצים, בסדר גודל של 500 מיליארד דולר מתקציב הביטחון של ארה"ב בעשור הקרוב, מגיעים בהמשך לקיצוץ 487 מיליארד דולר מתקציב הביטחון אשר אושר בשנה שעברה.

פרופסור וויליאם רוברטסון מאוניברסיטת נורת'-איסטרן בבוסטון, שהעיד מוקדם יותר השנה בקונגרס במהלך תהליך ההסדרה של האבטחה הקיברנטית בחוק, סיפר בראיון כי הממשלה "די מודאגת, כמובן" מהאיום: "אינני חושב שזו הגזמה," אמר. "סוגים אלה של התקפות שפאנטה מדבר עליהן נמשכים למעשה כבר די הרבה זמן, ובתקופה האחרונה רק הולכים וגדלים מבחינת האינטנסיביות שלהם".

פאנטה אמר בשבוע שעבר כי ארצות הברית ביצעה חקירה נרחבת כדי להתמודד עם הבעיה של זיהוי מקור מתקפת הסייבר. הוא הזהיר את התוקפים הפוטנציאליים מכך שלארצות הברית יש את "היכולת לאתר אותם ולהוכיח את אחריותם".

רוברטסון ,לעומת זאת, סבור כי זיהוי מקורה של מתקפת סייבר עדיין קשה: "זהות וייחוס באינטרנט אינם מאוד ודאיים. אין שום מנגנון אמיתי ודאי לזיהוי המקום שממנו משהו כזה מגיע", אמר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן