שר השיכון: לא חייבים לקנות דירה של 100 מ"ר – זה לא כתוב בתורה

בניגוד להבטחות קודמות של הממשלה להורדת מחירים בשוק הנדל"ן עוד השנה, שר השיכון סבור כי הירידה המשמעותית צפויה רק ב-2014. בראיון לגלי צה"ל הבוקר אמר אורי אריאל כי על מנת להוריד את המחירים יש לדאוג לפתרון מספר בעיות מהותיות. 

"מחירי הקרקע נמצאים בירידה אך הם עדיין גבוהים ויש לאן להוריד אותם. בנוסף חסרים לנו פועלים מיומנים רבים ויש מחנק אשראי בגלל הוראות המשכנתאות של בנק ישראל", מסביר אריאל. 

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

בהתייחסו למחירי הדיור הגבוהים במרכז הארץ, אמר אריאל: "דירה ממוצעת במרכז מתחילה היום ב-100 מטר. אין חובה להתחיל בגודל זה – זה לא כתוב בתורה. אני ביקרתי לאחרונה בלוד וראיתי שם דירות רבות של 70,80 ו-90 מטר. זה גם באזור המרכז". 

אורי אריאל | צילום: מרק ישראל סלם

עוד אמר השר כי "היו כאלה שהודיעו שב-2013 תהיה ירידה במחירי הדיור אבל זה לא קורה. אם נצליח לעשות זאת, הירידה המשמעותית תהיה ב-2014 אך צריך להיזהר בהבטחות האלה".

בנוסף, אריאל התייחס גם למחלוקות בין משרד השיכון למשרד האוצר ולשר האוצר יאיר לפיד. לדבריו, "יש בינינו מחלוקות, לדוגמה על מס משני הדיור, אבל אנחנו עובדים בתיאום. אנחנו לא מתכוונים להתפוצץ אחד על השני". 

דבריו של אריאל זכו לגיבוי של התאחדות בוני הארץ. יו"ר ההתאחדות ניסים בובליל אמר הבוקר בגל"צ: "חייבים לתת סיכוי לשר השיכון החדש. אנחנו מאמינים כי הוא יוכל להוביל אותנו לדרך טובה יותר. אנו רואים שבמשרד השיכון עובדים יחד איתנו וקשובים לדרישות שלנו".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן