ת"א ברשימת הערים המומלצות לאוהבי ארכיטקטורה – לאיזה מקום היא הגיעה?

תל אביב היא אטרקציה לחובבי ארכיטקטורה. מגזין התיירות המפורסם קונדה נסט דירג את העיר הישראלית התוססת במקום השלישי ברשימת הערים המועדפות על אוהבי ארכיטקטורה בעולם. המגזין ציין לשבח את העיר הלבנה בתל אביב שהעניקה לה מעמד של אתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו, בזכות סגנון הבאו האוס המפורסם שלה. 

בית בסגנון הבאוהאוס ברחוב ביאליק, תל אביב | צילום: רויטרס

המגזין ממליץ בחום לבקר ב-4,000 מבני הבאו האוס שנבנו בתל אביב בשנות ה-30 וה-40 של המאה העשרים על ידי יהודים שעלו לארץ מגרמניה. לטענת המגזין, המבנים הללו בנויים בצורה אסתטית ופונקציונלית וצבעם הלבן מתאים בדיוק לעיר ים תיכונית כמו תל אביב. 

בראש הרשימה מופיעה העיר מיאמי שבפלורידה, ארה"ב. לטענת המגזין מדובר בעיר האייקונית ביותר בעולם, אשר הרובע ההיסטורי שבה מכיל את אוסף המבנים הגדול ביותר בסגנון הארט-דקו.

בנוסף מופיעות ברשימה ערים אייקוניות נוספות: פירנצה, איטליה (מקום 6), המאופיינת באסתטיקה מרהיבה מתקופת הרנסנס, ברצלונה, ספרד (מקום 7), המהווה שיר הלל ליצירותיו של הארכיטקט הנודע אנטוני גאוגי ובירת טורקיה, איסטנבול (מקום 8), המציגה לראווה את יצירותיהן של שתי האימפריות ששלטו בשיטחה לאורך ההיסטוריה, הביזנטית והעות'מנית. את הרשימה סוגרת דווקא העיר פורטלנד שבאורגון, ארה"ב במקום ה-14, בזכות שילוב של סגנון אמריקאי קלאסי עם עקרונות בנייה ירוקה. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן