ת"א סגרה בעליות: שופרסל טיפסה ב-5% על רקע הדוחות

יום המסחר בבורסה בתל אביב נסגר היום לאחר שהתנהל על רקע העליות בוול סטריט ובבורסות אירופה בסוף השבוע. כמו כן ברקע גם המחאה החברתית שהמשיכה לעשות כותרות בארץ, בייחוד לנוכח החלטת הממשלה להעלות מסים .

המדדים המובילים באחד העם רשמו עליות שערים קלות. מדד ת"א 25 עלה ב-0.5%, ת"א 100 התחזק ב-0.4%. מדד הבנקים ירד ב-0.25%; מדד הטכנולוגיה עלה ב-1.66%, בהובלת חברת התוכנה סימטרון שזינקה כמעט ב-10% היום.

ענקית הקמעונאות שופרסל, מקבוצת אי.די.בי בשליטת נוחי דנקנר, פרסמה את דוחותיה לרבעון השני של 2012, ולפיהם הרווח התפעולי של החברה אומנם גדל ביחס לרבעון שעבר, אף עודנו קטן ב-34% מן הרווח התפעולי של הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי לתקופת אפריל-יוני בשופרסל הגיע ל-36 מיליון שקל; מניית החברה עלתה בעקבות פרסום הדוחות ורשמה גידול של 5% בסוף יום המסחר.

נתוני מאקרו שפורסמו ביום שישי הראו גידול מפתיע בכמות המשרות בארה"ב. נתונים אלה הביאו לעליות שערים בוול סטריט. עליות נרשמו גם באירופה לאחר נאומו של נשיא הבנק המרכזי האירופי, מריו דרגי שחזר והבטיח הרחבה עתידית של פעילות המוסד נגד משבר החוב בגוש היורו. 

אמש חודשה המחאה החברתית עם שתי הפגנות שהתקיימו בתל אביב. המפגינים התרכזו בעיקר בגזירות הכלכליות החדשות שאישרה הממשלה בשבוע שעבר, לפיהם יועלה המע"מ ב-1% וכן יעלה גם שיעור מס ההכנסה למשתכרים מעל 8,881 שקל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן