תביעה נגד יבואני פיאט: "גנבו מידע באמצעות סוס טרויאני"

תביעה רחבת היקף הוגשה הבוקר לבית המשפט המחוזי בתל אביב כנגד בעלי סוכנות סמל"ת (יבואנית פיאט ואלפא-רומיאו בישראל), מיכאל לוי ובנו אחיעד, בטענה כי תכנננו והוציא לפועל גניבת מידע מסחרי. התביעה הוגשה על ידי רמי אונגר וחברת טלקאר (שבבעלותו), וכן על ידי איש העסקים הקוריאני צ'אנג יאנג מבעלי חברת דא-ווי.

התובעים, המיוצגים על ידי משרד עו"ד ד"ר א. קלגסבלד ושות', ומשרד כספי ושות', טוענים כי לוי ובנו שכרו את שירותיו של אבירם הלוי, איש קהיליית המודיעין בעברו, אשר תכננן והוציא לפועל את גניבת המידע מאונגר ומאיש העסקים הקוריאני. בתביעה מודגש שאבירם הלוי כלל אינו מחזיק ברישיון הנדרש לעבודה כחוקר פרטי.

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

בתחילת השנה התעורר חשד בקרב התובעים כי לוי וסמל"ת מחזיקים במידע שנגנב ממשרדי חברת טלקאר ודא-ווי הקוריאנית. בדיקה מקיפה העלתה לטענתם כי במחשביהם של איש העסקים הקוריאני ושל בכירים בחברת דא-ווי הושתלו תוכנות ריגול מסוג "סוס טרויאני" ולוכדי הקלדות משתמש (Key-loggers).

הבדיקות חשפו לדברי התובעים כי במשך תקופה ארוכה תוכנות הריגול הללו העתיקו מידע מהמחשבים שנפרצו שהועבר בסופו של דבר לידי לוי ובנו אחיעד. מדובר בהעתקת מידע סיטונית, שגרמה לכך שקבצים המכילים מידע פרטי ורגיש וסודות מסחריים מסווגים (גם כאלה שאין להם כל נגיעה לרמי אונגר ולטלקאר) הוצאו והגיעו לידי מספר בלתי ידוע של צדדים שלישיים.

צילום: IngImage / ASAP

עוד עולה מהתביעה כי בסיוע מומחים שונים, שהתחקו אחר הראיות, עלה לכאורה שמו של אבירם הלוי "כמוח" העומד מאחורי מבצע גניבת המידע. לצורך הוצאתו לפועל של מבצע גניבת המידע, התחזו לטענת התביעה הלוי ושותפו גידי ברקת, לאנשי עסקים המבקשים לבחון שיתוף פעולה אפשרי עם מר יאנג וחברת דא-ווי ואף נפגשו עימם בסיאול, קוריאה, בניסיון לדלות מידע על רמי אונגר וחברת טלקאר. קשר זה נוצר רק לצורך מבצע גניבת המידע.

על מנת לעניין ולסקרן את מר יאנג ניתן דגש לפעילותו של ברקת המשמש כסמנכ"ל פיתוח עסקי בחברת אבוני (Ebony), שהיא חברה הפועלת בתחום המערכות הביטחוניות בעיקר בקרב מדינות מתפתחות והנמצאת בבעלותו של ניסים בצלאל (אחיו של חזי בצלאל, איש עסקים בינלאומי הפועל רבות באפריקה). ברקת התרברב על פי כתב התביעה והדגיש בפני הקוריאנים את קשריו עם בצלאל ויכולתו לפתוח בפני דא-ווי הזדמנויות עסקיות מרובות באפריקה.

התביעה מפרטת את המעשים שבוצעו לכאורה על ידי הלוי וגידי ברקת בשליחותם של מיכאל לוי ובנו, ואת הנזקים הכספיים שנגרמו עד כה לאונגר ולאיש העסקים הקוריאני. בין היתר מתואר נזק על סך 5 מיליון שקל, הנובע מהשקעת המשאבים שנדרשו לצורך חקירת ובדיקת הפריצה למערכות המחשב, לצורך "ניקוי" ושיקום מערכות המחשב שנפגעו וגם מהאטת פעילות עסקית שנגרמה בשל מבצע גניבת המידע או בעקבות גילויו. עם זאת, מדגישים התובעים שעיקר חששם נובע מכך שגניבת המידע הסיטונית עוד עלולה להסב להם נזקים כבדים בעתיד אם יעשה שימוש במידע המסחרי שנגנב מהם.

על פי כתב התביעה, הרקע למעשים טמון בהפסד זיכיון הפצת רכבי קיה בישראל שהיה בידיהם משנת 1994 ועד לסוף שנת 2007, באמצעות חברת ק.מ.י. לוי ראה על פי כתב התביעה בהחלטת קיה משום פגיעה ביוקרתו ובמעמדו ולא היה מוכן למחול על כך.

מחברת סמל"ת נמסר בתגובה: "התביעה שהגישו רמי אונגר וטלקאר אינה אלא ספין שקוף שנועד להסיט את הפוקוס מהדיון הקבוע ליום ראשון הקרוב בבית המשפט המחוזי, בפני כבוד השופט יהודה פרגו, בתביעה שהגישה סמל"ת כנגד רמי אונגר וחברת טלקאר בגין קנוניה שקשרו אונגר וטלקאר במטרה לגזול את סוכנות קיה בישראל".

"במסגרת התביעה נחשפו ראיות דרמטיות לכך שרמי אונגר וחברת טלקאר, יחד עם סוכן קוריאני שהעסיקו, פעלו במשך שנים במחשכים על מנת לגרום לקיה לבטל את ההסכם עם סמל"ת ולגזול את סוכנות קיה מסמל"ת בישראל. הדברים חמורים מאוד והם עתידים בקרוב להיחשף במלוא חומרתם בבית המשפט. אונגר, המרגיש את העניבה מתהדקת סביב צווארו, מנסה לכסות על מבוכתו הרבה בטענות חסרות שחר לגבי הדרך שבה כביכול הושגו הראיות החמורות כנגדו".

"הגשת התביעה היא צעד נוסף של אונגר, אשר מרגע שנחשפו הראיות על מעשיו החמורים, עושה ככל שביכולתו לסכל את הבירור, תוך שהוא מנסה להלך אימים על סמל"ת והפועלים מטעמה".

"ברצוננו להדגיש כי מיכאל לוי, בנו, חברת סמל"ת וכל מי שפועל מטעמם, פעלו תמיד ופועלים תמיד על פי החוק והחוק הוא נר לרגליהם. אין אנו נבהלים מהליך פסול ונלוז, אשר יותר מכל מעיד על מצוקתו של אונגר. רמי אונגר וחברת טלקאר בחרו בשיטה הידועה שלפיה 'ההגנה הטובה היא ההתקפה' ולהשיג כותרות, ותוך שהם מנסים להסתתר מאחורי החסינות שמקנה כתב הטענות בפני לשון הרע".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן