תג המחיר נחשף: עבור איזו תרומה תוכלו לבחור את שמו של מבנה בקמפוס החדש של הטכניון וקורנל?

קריאה לבניינים ומוסדות שונים על שמו של תורם מרכזי אשר תרם סכום כסף גדול וסייע להקמתם אינם דבר חדש. סביר להניח כי אם תצאו לסיור בבתי החולים ובמוסדות האקדמאיים ברחבי הארץ תתקשו למצוא מבנה, פקולטה, ספריה או מחלקה אשר אינם נושאים את שמם של טייקון או משפחה עשירת ממון, אשר תרמו מכספם האישי להקמתו הל המבנה הנושא כיום את שמם. סכומי הכסף משתנים באופן טבעי בין מוסד למוסד, ונעים בין סכומים "צנועים" יחסית של כמה מאות אלפי דולרים ועד למיליונים רבים, במקרה של הקמת מבנה שלם.

אך מכמה כסף תיאלצו להיפרד אם תרצו לקרוא למבנה חדש בקמפוס הטכנולוגי המשותף אשר מקימות בימים אלה בניו יורק אוניברסיטת קורנל היוקרתית והטכניון מישראל? הקמפוס המדובר, אשר צפוי להיות קמפוס אדיר מימדים ואחד המובילים בעולם בתחום המחקר הטכנולוגי, סיכם לאחרונה על שמו של אחד המבנים המרכזיים בו – בזכות תרומה נדיבה של ענקית הסלולר האמריקנית, Verizon.

על פי הסיכום, חברת הענק תתרום לא פחות מ-50 מיליון דולר לפרויקט הענק המסקרן, אשר ישמשו להקמתו של "מרכז ורייזון להכשרת מנהלים". על פי הודעת החברה, המרכז החדש "יהווה מגנט של ממש למפתחים, יזמים ומנהלים בעלי גישה חדשנית מכל העולם וממגוון מקצועות רחב. ביחד, הם ירכיבו את המרכז הגדול בעולם לחדשנות, יצירתיות ומקצוענות".

גם אתם רוצים בניין על שמכם בפרויקט? | הדמיה: אונ' קורנל

המוסד האקדמי המסקרן צפוי להיות, כאמור, אחד מהמרכזים המובילים בעולם בתחום המחקר וההכשרה הטכנולוגית אקדמית. הוא נפתח בשיתוף פעולה מלא בין אוניברסיטת קורנל לבין הטכניון החיפאי, והוא נבנה בימים אלו על האי "רוזוולט" – רצועת חוף ב"איסט ריבר" בניו יורק, ממש בין מנהטן לבין רובע קווינס. על פי ההערכות, המוסד צפוי לפתוח את שעריו כבר בשנת 2017 – וכעת פועלים היזמים במרץ בכדי להמשיך ולגייס תרומות נוספות להקמת המבנה המושקע.

על פי התוכניות, צפוי המוסד לכלול 2.5 מיליון מ"ר של שטח בנוי ולמעלה מ-2.5 דונם של שטחים פתוחים וירוקים. צפויים ללמוד בו 2,000 סטודנטים מובחרים מרחבי העולם, אותם ילמדו 280 אנשי צוות מובחרים ממגוון מקצועות ההנדה והטכנולוגיה. הקמת הפרויקט נחשבת למחולל עבודה אדיר בניו יורק, כשההערכות מדברות על 20,000 מקומות עבודה אשר נוספו לאזור לצורך הקמתו.

בינתיים, כאמור, ממשיכים הדחפורים והמנופים לעבוד במרץ ולהקים את אחד המוסדות האקדמאיים המדוברים והמסקרנים ביותר בעולם. אם גם אתם מעוניינים לקרוא על שימכם את אחד המבנים המרכזיים במתחם המפואר, כעת נחשף בפניכם "תג המחיר" אשר תידרשו לתרום: 50 מיליון דולר – ותוכלו גם אתם להסתובב בעוד מספר שנים באחד המוסדות האקדמאיים המובילים והנחשבים ביותר בעולם, ולהביט בגאווה על הבניין המצוחצח אשר נושא את שמכם. גם אם לא תעשו זאת, מספיק להיזכר בכבוד האדיר אשר חולקים בפרויקט לאנשי הטכניון מישראל, ולפחות תוכלו להתמלא ברגע אחד של גאווה ישראלית.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן