תג מחיר באבו גוש: כתובות "ערבים החוצה" וצמיגים מנוקבים

"תג מחיר" באבו-גוש: צמיגים של 28 כלי רכב נוקבו הלילה ביישוב הערבי סמוך לירושלים. על פי דיווח בגלי צה"ל, על קירות ברחוב נטף רוססה הכתובת: "התבוללות, ערבים החוצה".

טרם נעצרו חשודים במעשה, והמשטרה פתחה בחקירה. זו הפעם הראשונה בה מתבצעים מעשים כאלה ביישוב אבו גוש, שהוא יישוב ערבי ישראלי, ויחסי השכנות בו בין יהודים לערבים ידועים כטובים מאד בדרך כלל. יתרה מכך, מדובר בכפר היחיד ששמר על נייטראליות אפילו בימי האינתיפאדה.

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

סלים ג'אבר, ראש מועצת אבו-גוש, סיפר לגל"צ כי "התושבים קמו בבוקר ומצאו שמכוניותיהם נוקבו, וגם הרבה כתובות לא נעימות. נכון שזה לא יפה ולא נעים, אבל זה לא ישנה אותנו, אנחנו נישאר ונשמור על שכנות טובה. הכפר שלנו ידוע ככפר של שלום. אנחנו מצטערים על מה שקרה, אבל נמשיך בדרך שלנו. התושבים כועסים מאוד – איך אצלנו עושים דבר כזה. אבל בכל קבוצה יש מתונים וקיצוניים".

פעולת תג מחיר I צילום: רויטרס

ג'אבר העריך כי מי שעשה את הפעולות אינו מתוך היישוב – שבו גרות גם כ-60 משפחות יהודיות. "כולנו מקשה אחת, כפר שבאמת מכבד אחד את השני", הוסיף. "אני מאמין במשטרה, יש לנו שיתוף פעולה רב איתה. השוטרים נמצאים בשטח ולוקחים את זה בשיא הרצינות. אני מאמין שהמשטרה תגיע למי שעשה את זה".

שר הכלכלה והמסחר, נפתלי בנט, אמר בתגובה לפעולה: "זה מעשה לא מוסרי ולא יהודי. יש קבוצה קטנה של חורשי-רעה שרוצים לייצר שרשרת של שנאה ואלימות בין ערבים ליהודים בארץ שלנו. קבוצה שנותנת כלים בידי שונאינו בעולם להשחרת פנינו. לא נאפשר להם להצליח. השבוע הענקנו סמכויות נרחבות למשטרה ולשב״כ על מנת לתפוס אותם. אני קורא לכוחות הבטחון לפעול בעוצמה נגד תופעה בזויה זו". ביום ראשון אישרו שרי הקבינט החלטה המחריפה את הצעדים נגד מבצעי פעולות "תג מחיר". על פי קביעה זו, שר הביטחון יוכל להכריז על פעילי תג המחיר כהתארגנות בלתי מותרת. בממשלה העריכו כי צעד זה יחזק באופן משמעותי את היכולת להיאבק בתופעה. עם זאת, פעילי תג המחיר לא יוגדרו כפעילי טרור.

"מעשה לא מוסרי". בנט I צילום: מרק ישראל סלם

הודעת הקבינט בנושא מהווה פשרה, אליה הגיעו ראשי מפלגות הקואליציה אחרי כמעט חודש של ניסיונות להגיע לסיכום בנושא. שרת המשפטים ציפי לבני דוגלת בהכללת פשעי השנאה נגד ערבים על רקע לאומני כמעשי טרור, ואילו השרים משה יעלון ונפתלי בנט מסתייגים מכך.

בשבוע שעבר בוצעה פעולת תג מחיר ביפו, כאשר כתובות נאצה נכתבו וסמלי מגן דוד צוירו על קברים בבית העלמין האורתודוקסי. בנוסף, כתובת "תג מחיר", נכתבה בסמוך לבית הקברות על בניין מגורים ברחוב מכלול יופי, ונוקבו צמיגיהם של חמישה כלי רכב שחנו בקרבת מקום. המשטרה פתחה בחקירה.

האירוע גרם לתסיסה בקרב התושבים היהודים, הערבים והנוצרים בשכונה בה הם חיים בשלווה ובייחסי שכנות טובים. "מי שעשה את זה רוצה לגרום לסדק ביחסים הטובים שלנו עם הדתות האחרות", זעם אברהם טולדו המתגורר ביפו.

 

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן