תדהמה בליכוד: משה כחלון הודיע כי הוא עוזב את החיים הפוליטיים

שר הרווחה והתקשורת משה כחלון הודיע הערב במפתיע כי לא יתמודד בבחירות הקרובות לכנסת, ואף כי הוא שוקל לפרוש כליל מהחיים הפוליטיים. ההערכה היא כי מדובר במכה לא קלה עבור מפלגתו, הליכוד, שכן השר כחלון נחשב לאחד הפופולריים בציבור מבין חברי הכנסת והשרים.

"החלטתי לקחת פסק זמן ולא להתמודד לכנסת הבאה", סיפר הערב כחלון לחדשות ערוץ 2. "אני עדיין תומך בליכוד ובבראש הממשלה נתניהו. יום אחד אחרי יום כיפור הודעתי לראש הממשלה על כוונתי, והוא ביקש ממני להמתין עם ההודעה, אך היא דלפה החוצה. עברתי 4 שנים אינטנסיביות וקשות, ואני חושב שאני זקוק לפסק זמן".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

כחלון סיפר כי לא מדובר בהחלטה של רגע, אלא היה זה צעד שהתקבל לאחר מחשבה ממושכת. השר ביקש להדגיש כי לא היה ניסיון לסחיטה פוליטית. "אבן נגולה מעל לבי", אמר.

משה כחלון | צילום: לע"מ

בין החוקים שיזם במהלך כהונתו היו תיקון לחוק הבנקאות הקובע הסדרים חדשים בדבר הפיקוח על עמלות הבנקים, חוק האוסר על העברת כלי רכב לשטחי הרשות הפלסטינית לשם תיקונם, חוק המסדיר את פעילותם של בנקים לדם טבורי, חוק האוסר על מתן רישיון נהיגה למי שהורשע בעבירות סמים בשנה הראשונה שלאחר הרשעתו, וחוק המקנה הנחה בתעריף החשמל לקשישים הנסמכים על קצבת הבטחת הכנסה.

עם עזיבת צחי הנגבי את הליכוד מונה כחלון ליו"ר מרכז המפלגה ובחודש מרץ 2009 מונה לתפקיד שר התקשורת בממשלת נתניהו השנייה. במהלך כהונתו קידם שינויים מרחיקי לכת בשוק התקשורת המקומי, שנועדו בין היתר להגברת התחרות. בענף הסלולר הוענקו רישיונות הפעלה למפעילים וירטואליים (MVNO), הוזלו דמי הקישוריות ב-74% החל מתחילת 2011, והוכרז על מכרז לבחירת מפעיל מלא חמישי, בו זכה גולן טלקום. בינואר 2011 מונה גם לשר הרווחה, במקומו של יצחק הרצוג.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן