תומר חזן, בן 20 מבת ים, הוא החייל שנרצח בגדה המערבית

גופתו של חייל צה"ל, תומר חזן בן 20 מבת ים, נמצאה הבוקר (ש') באזור יהודה ושומרון – כך נמסר מדובר צה"ל. הודעה על מותו של חזן נמסרה למשפחתו. מדובר צה"ל נמסר עוד כי נסיבות האירוע נחקרות על-ידי כוחות הביטחון.

אמש בסביבות השעה 22:00 התקבל בשב"כ דיווח על היעלמותו של חזן, שמאז שעות הבוקר לא יצר קשר עם בני משפחתו. במהלך חקירת השב"כ התברר כי נדאל עמאר (42), תושב הכפר בית אמין שליד קלקיליה, אסף את החייל במונית בבוקר יום ו' ונסע איתו לשערי תקווה שבסמוך לכפרו של נדאל.

המסעדה בה עבדו הנרצח והרוצח | צילום: אלוני מור

בעקבות המידע פשטו לפנות בוקר כוחות הביטחון על ביתו של עמאר והוא נעצר ביחד עם אחיו. במהלך החקירה הודה עמאר כי שיכנע את החייל להתלוות אליו לכפר מגוריו, והוביל את החייל לשטח פתוח צפונית לכפר סניריה, שם הרג את החייל והסתיר את גופתו בבור מים. לפנות בוקר עמאר אף הוביל את החוקרים למקום בו הוטמנה הגופה. 

לפי השב"כ בחקירתו עמאר נתן מניע למעשיו, והסביר כי ביצע הרצח היה ל"סחור" בגופת החייל במטרה להביא לשחרור אחיו – נור אל דין עאמר, פעיל תנזים הכלוא מאז 2003 בגין מעורבותו במספר פיגועים.

מהשב"כ נמסר עוד כי החקירה עדיין בעיצומה, וכי צפויים מעצרים נוספים. בנוסף, חבר הכנסת ישראל חסון,  סגן ראש השב"כ לשעבר, אמר לגלי צה"ל כי הרוצח ביקש בעבר איחוד משפחות, מאחר והוא נשוי לאישה ישראלית, אך הוא נדחה על ידי השב"כ. 

האיזור בו התקיימו החיפושים אחר החייל. צילום: אושר זוגייר

מח"ט אפרים, אל"ם רן כהנא אמר הערב כי "במהלך הלילה האחרון, בעקבות דיווח על חייל נעדר, פעלו כוחות רבים בחטמ"ר אפרים יחד עם כוחות מערכת הביטחון והמשטרה על מנת לאתר את החייל. לפנות בוקר, בפעילות מאוד מהירה ונחושה, עצרנו מספר מעורבים שככל הנראה קשורים להיעדרותו של החייל. לאחר פעילות מאומצת בשטח לצערנו נמצאה גופתו של החייל במרחב הכפרי סמוך לגזרתנו".

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן