תכנית הדיור של לפיד: לזרוק לפח את הקריטריון "ותק בנישואין"

"התוכנית שלנו מציעה בניה של 150 אלף דירות לשכירות בטווח ארוך, בשורה של מרכזים עירוניים במדינת ישראל, בסטנדרטים הגבוהים ביותר. מחירי השכירות יעמדו על 65% ממחירי השוק היום, וגם ידחפו באופן מבוקר את מחירי הדירות לקניה כלפי מטה, לרמה של 2007, כלומר לפני המשבר העולמי". כך הציג הערב יאיר לפיד את תוכנית הדיור של תנועת "יש עתיד" בדברים שאמר במסגרת וועידת גלובס לעסקים.

"דירות אלו ייבנו על אדמת מינהל, מכספי המוסדיים, שמחפשים השקעות ארוכות טווח, ולא יעלו למדינה אגורה שחוקה", המשיך לפיד. "אנחנו נדאג לזרוק לפח את הקריטריון הקרוי "וותק בנישואין" ונחזיר את מיצוי כושר ההשתכרות. נדאג לכך שיוקמו בעשר השנים הקרובות 150 אלף יחידות דיור להשכרה, במגדלי דירות שייבנו בעשר ערים אסטרטגיות במדינת ישראל. אם יהיו ערים נוספות שירצו להכנס לפרוייקט, נשב איתן ונעשה כל מאמץ להכניס גם אותן".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

ומי יממן את כל זה? "הקרקע תבוא מהמדינה, המימון יבוא מהמוסדיים", אמר לפיד, "ואת הבניה והתפעול והניהול השוטף יעשו חברות הנדל"ן המובילות בשוק. הם ייגשו למכרז מול המדינה, ואלה שיזכו במכרז יבנו את הפרוייקט, וינהלו את הבניינים במשך 30 שנה, ואחרי 30 שנה הבניינים יעברו לידי המדינה ויהפכו להיות שלה".

יאיר לפיד | צילום: רויטרס

"המדינה היא זו שתפקח על זה שהם עומדים בתנאי המכרז ותחייב השקעה בתחזוקה ושיפוץ של המבנים בסכום שנתי מוגדר מראש", הוסיף לפיד. "וכמובן שהמדינה אחראית לזה שהמחיר בדירות לא יעלה. המחיר יהיה קבוע מראש ומפוקח ומי שישכור את הדירה שלו יוכל לדעת כמה היא תעלה לו גם אחרי 5 שנים".

"המדינה תעשה עוד דבר", סיכם לפיד, "היא תקבע קריטריונים ל-25% מהדיירים. 20% מהדיירים בבניינים האלה יהיו אנשים צעירים שעובדים בשירות המדינה במקצועות מועדפים. שוטרים, מורים, קצינים ואנשי קבע, עובדים סוציאלים, אחיות. 5% נוספים של הדירות יוקצבו ויתוקצבו לזכאי הדיור הציבורי. זה לא רק פתרון דיור, אלא גם שינוי עמוק בתרבות".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן