תמיד יש משהו לצלם: האפליקציה שרוצה להפוך ל"אינסטגרם של השירותים הציבוריים"

ב-1917 הוכיח האמן מרסל דושאן כי גם שירותים יכולים להיחשב כיצירת אמנות. מאז, זרמו הרבה מים בניאגרות, אבל כל מי שביקר בשירותים ציבוריים פעם או פעמיים בחייו נתקל ביצירות אמנות מפתיעות שמשורבטות על הקירות. לעיתים יהיו אלו איורים יפהפיים, לעיתים משפטים מלאי השראה ולעיתים, פיסול סביבתי עם ניירות הטואלט. עכשיו, יש מי שרוצה שיצירות האמנות האלו יהיו נחלת הכלל ופיתח אפליקציה חדשה בשם הלא מפתיע "Toilet Art: REST ROOM GALLERY".

לצלם ולדרג את יצירות האמנות

האפליקציה פשוטה ואינטואיטיבית למדי, אם כי אל תצפו לממשק מלוטש או מרהיב. לאחר ההפעלה, האפליקציה תציג בפניכם תמונה שהועלתה למערכת, אותה תתבקשו לדרג (מ-1 עד 10 כוכבים). לאחר הדירוג, תתבקשו לעשות סווייפ ולדרג את היצירה הבאה וכך הלאה. לאחר שתסיימו לדרג את היצירות, אתם מוזמנים ללחוץ על אייקון הכוכב ולקבל את רשימות היצירות הפופולאריות ביותר, כשלצד כל יצירה מופיע הציון הממוצע שלה ומספר המדרגים. כרגע, למרות שהאפליקציה הושקה לפני כחודש, כבר קיימות עשרות יצירות מתועדות וכמה מאות דירוגים.

אם גם אתם נתקלים ביצירת אמנות בשירותים, התיעוד הינו פשוט: לוחצים על אייקון המצלמה, מצלמים ושולחים, בלי ליצור חשבון ובלי להרשם. כמובן שאם תתרשמו מאוד מאחת היצירות או מאחד המשפטים, תוכלו בלחיצה אחת לשתף אותם בווטסאפ, בפייסבוק או במייל. אגב, האפליקציה גם מאפשרת לכם להתבונן במפה אינטראקטיבית ולראות היכן נמצאים השירותים הציבוריים האמנותיים השונים.

צילום: thinkstock

מאחורי חברת Syborg Studios שפיתחה את האפליקציה עומד מפתח גרמני בשם סימון מייבורג. מייבורג הבין שיצירות האמנות כבר קיימות בשירותים הציבוריים, אולם בניגוד ליצירות אמנות במוזיאון, אורך חייהם של ציורים ומיצגים בשירותים ציבוריים מוגבל בזמן – עד שהמנקים ייכנסו. מכיוון שלא מעט אנשים נכנסים לשירותים עם הסמארטפון (למרות שהם לא בהכרח מודים בזה) הרי שמתבקש לתעד את היצירות האלו וכך לשמור עליהן למען הדורות הבאים. לדבריו, האפליקציה מיועדת כדי להפיג את שיעמום בעת הביקור בשירותים. הוא מוסיף "האפליקציה מציעה את אמנות-השירותים המצחיקה, המעודנת והמשובחת ביותר מכל העולם". אבל האם אכן מדובר באמנות? על פי מייבורג, מכיוון שהשרבוט על קירות השירותים נעשה לא במטרה לזכות באהדת המבקרים או להשגת רווח כספי, הרי שזו צורת האמנות הטהורה ביותר.


לכתבה באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים: טוויטר החלה לאפשר למשתמשים לצייץ כסף לחבריהם

עוד בגיקטיים: כמעט רשמי: הנקסוס החדש של גוגל יהיה ענק ויושק כבר החודש

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן