תנאי עובדי המדינה יוקשחו: קביעות אחרי 5 שנים לעובדים מצטיינים בלבד

תנאי העבודה והתגמול של עובדי המדינה יוקשחו בקרוב, כך עולה מההמצלות השגישה הערב הוועדה לרפורמה בכוח האדם בשירות המדינה למנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר. על פי ההמלצות, תקופת הניסיון של עובדי המדינה תוארך ל-5 שנים שבסופם ייערכו מבחני הערכה והקביעות תינתן רק למחצית מהעובדים שקיבלו את הציונים הגבוהים ביותר. למעשה, הוועדה ממליצה כי מי שלא יקבל קביעת יוזמן לשימוע לפני פיטורים. 

בנוסף ממליצה הוועדה להעביר סמכויות כגון ביטול משרה או אישור העסקת עובד בחוזה אישי מנציב שירות המדינה אל מנכ"לי משרד ראש הממשלה.

בנוסף, גם תנאי התגמול לעובדי המדינה ישתנו. על פי השיטה החדשה, עליה המליצה הוועדה, קידום, תגמול כספי או זכאות להדרכה, יהיו תלויים בהערכה חיובית מצד קובעי מדיניות במשרד. עוד הומלץ כי הנציבות תטמיע מנגנון דיפרנציאלי להערכת מיומנויות וביצועי עובדים. הערכת הביצועים של העובדים יהוו כלי עבורו ועבור המנהל שיקבע את עתידו בעבודה. 

נתניהו | צילום: מרק ישראל סלם

לטענת הוועדה בראשה עומד נציב שירות המדינה משה דיין, ההמלצות נועדו לפתור שורה של עיוותים במבנה כוח האדם הקיים כיום בשירות המדינה. על פי הדוח של הוועדה, רק 44% מהעובדים דיווחו על שיחות שקיימו עימם מנהלים ובהן קיבלו משוב על עבודתם. כמו כן, הוועדה מצאה כי יותר מחצי מיליארד שקל משולמים היום בשיטות שכר עידוד לא עדכניות וכי פרסי מצוינות אינם ניתנים על בסיס הצטיינות או תפקוד העובדים.

עוד מצאה הוועדה כי קיים קיבעון בדרג הניהולי בשירות המדינה, כך ש- 36% מהמנהלים מכהנים באותו תפקיד 12 שנה בממוצע, כתוצאה מכך נוצרת שחיקה וקיבעון ונמנע רענון בתפקידים הקריטיים ביותר בשירות המדינה. בנוסף, קליטת העובדים לשירות המדינה נעשית באמצעות ביקורטיה מסורבלת ונמשכת כ-9 חודשים בממוצע.

המלצות הוועדה יחייבו את מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשבת עם ההיסתדרות ולדון בשינויים בהסכם הקיבוצי של העובדים. בהסתדרות צפויים להתנגד לשינויים הללו. 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן