“תנובה שוקלת הנפקה בבורסה לפי שווי של 8 מיליארד שקל”

האם חברת המזון תנובה תבצע את ההנפקה הגדולה ביותר בתל אביב בשלוש השנים האחרונות? על פי דיווח של סוכנות הידיעות בלומברג, האפשרות הזו ריאלית מאוד.
לפי סוכנות הידיעות, תנובה, הנשלטת על ידי קרן אייפקס, שוקלת הנפקה ראשונה לציבור באחד העם לפי שווי של 8 מיליארד שקל. סוכנות הידיעות מבססת את הדיווח על מקור המקורב לחברה.

בבלומברג מדווחים כי החברה מתכוונת לבצע את ההנפקה ברבעון הראשון של 2014. בחברה מסרו לסוכנות הידיעות כי "מחזיקי המניות בוחנים אופציות שונות להגדיל את החברה, אחת מהן היא הנפקה".

צילום: רויטרס

למרות שאינה חברה ציבורית, תנובה מפרסמת את דוחותיה לציבור במסגרת דוחות חברת האחזקה מבטח שמיר. את הרבעון הראשון של 2013 סיימה תנובה ברווח נקי של 88 מיליון שקל, ירידה של 22% לעומת הרבעון המקביל ב-2012. במבטח שמיר מסבירים כי הסיבה לצניחה ברווח היא ירידה בשיעור הרווח הגולמי. הכנסות תנובה ממכירות הסתכמו ב-1.75 מיליארד שקל, עלייה של 6% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הגידול במכירות נובע, בעיקר, מעליה במכירות של מגזר הסחורות (בעיקר חלב, ביצים ופטם).

הנפקה אפשרית של תנובה באחד העם צפויה לספק זריקת מרץ גם לבורסה, אשר נאבקת קשות במחזורי מסחר נמוכים, בשוק נטול הנפקות, ובחברות שעוזבות בזו אחר זו את המסחר. למעשה, עד אמצע חודש יוני לא התקיימה בבורסה הנפקה ראשונית של מניות מזה שנה וחצי. חברת קדימהסטם שברה את הבצורת הזו, אך הבורסה עדיין נמצאת במשבר. הנפקה גדולה כמו של תנובה עשויה להגדיל את נפחי המסחר ולהחזיר את המשקיעים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן