תעשיית הקנאביס ממשיכה לצמוח: גם שבטים אינדיאנים בתמונה

שבט הנבאחו חתם על החוזה הראשון שלו לגידול קנאביס תעשייתי מהצמח הנושא את אותו שם. השבט חתם על מזכר הבנות להשקת פרויקט ניסיון לגידול קנאביס עם CannaNative, ארגון שמטרתו לסייע לשבטים לגדל את הצמח ולפתח כלכלות שמבוססות על אדמות שבטים בארה"ב. כאשר הרשויות בארה"ב החליטו כי קנאביס תעשייתי הוא גידול לגיטימי, הנבאחו קידם צעדים כדי לשנות את המעמד שלו מיולי 2000 כדי להתכונן להסכם. השבט כבר פעל לביסוס מסחר חקלאי בחווה בגודל 70 אלף האקר. לחווה יתווסף גידול קנאביס תוך סיוע מ-CannaNative.

"אני מאמין שתעשיית הקנאביס האינדיאני תעקוף בהרבה את תעשיית הגיימינג האינדיאנית, אמר מנכ"ל CannaNative, אנתוני ריברה. בעוד שגיימינג הוא תחום רווחי, הוא כלל לא היווה יתרון לשבטים עצמם והמספרים של בתי הקזינו אף הולכים ויורדים. הקהילה האינדיאנית רואה בקנאביס התעשייתי מקור הכנסה אשר יאזן את מגרש המשחקים עבור כל השבטים.

שוויו של שוק הקנאביס העולמי הוא כבר 800 מיליון דולר והוא צפוי לצמוח למיליארדים, לפי Global Hemp Group, אך ריברה חש כי בני שבט הנבאחו זהירים בכל הקשור לכניסתם לשוק. שבטים אחרים קפצו במהירות לתחום לאחר "הצהרת וילקינסון" של משרד המשפטים האמריקאי ב-2014. מכתב זה היה אחת מיריות הפתיחה של הממשל בארה"ב למתן אישורים לשבטים לקנאביס. אך למרות שנראה היה שהוא נותן להם אור ירוק לגדל את הצמח, האינדיאנים גילו מהר מאוד כי משרד המשפטים לא בהכרח הסכים עם המכתב.

ב-2015 היתה פשיטה על שבט המנומיני האינדיאני בוויסקונסין, בשל 30 אלף צמחי הקנאביס שהיו שם – בדיקה של הצמחים קבעה כי היה בהם יותר מדי חומר פעיל (THC). הממשלה הפדרלית זכתה במשפט שנפתח, כאשר השופט קבע כי השבטים לא יכולים לגדל את המריחואנה, מאחר וויסקונסין לא איפשרה אותה בשום צורה.

אנשי CannaNative חותמים על ההסכם | צילום: CannaNative

כעת, לאחר שנחתם ההסכם, ריברה מספר כי הארגון יעבוד באופן צמוד עם החטיבות המסחריות והחקלאיות של שבט הנבאחו. השבט נמצא במדינות מקסיקו, יוטה ואריזונה, אבל החווה היא בניו מקסיקו. הם מתכננים לבחון את הגידול הראשון שם. הם אף מצפים למשא ומתן מתקדם עם הממשלה הפדרלית והמדינית של ניו מקסיקו, אשר כרגע לא מאפשרת גידול צמחי קנאביס. לפי הוועידה הלאומית של המחוקקים בארה"ב, לפחות 27 מדינות חוקקו אילו שהם חוקים המתייחסים לייצור קנאביס מסחרי מאז 2014, השנה בה החוקה הפדרלית איפשרה למדינות להעביר חוקים כאלו, אבל ניו מקסיקו היא לא אחת מהן.

ריברה מאמין כי מערכת היחסים הטובה בין הנבאחו לממשלה תעזור לסלול את הדרך לחקיקה המיוחלת מצד ניו מקסיקו. הנבאחו מונה כ-300 אלף איש, שטחיו עצומים ומדובר בשבט השני בגודלו המוכר על ידי הממשלה הפדרלית (הצ'רוקים הם הגדולים ביותר). אך 48% מאנשיו מובטלים וההכנסה הממוצעת למשק בית עומדת על 8,240 דולר – הרבה מתחת לקו העוני, מה שמניע את הצורך בפיתרון כדי לסייע להם.

גידולי הקנאביס יצרכו פחות מים מאשר גידולים אחרים בחווה, כמו תירס. מאחר ומחירי סחורות למזון הוזלו, קנאביס יניב רווח טוב יותר. בני הנבאחו חוזים שימושים רבים בקנאביס למטרות מסחריות, מעבר לחבלים וברזנטים. כך למשל, הם נושאים עיניים לשמן קנאביס וחומרי בנייה.

"אנחנו שואפים להחזיק בגידול הקנאביס הגדול ביותר במדינה", ציין ריברה. "אנחנו רוצים להחזיר את העיבוד החקלאי, אבל בשטחים אינדיאנים". אם הכל ילך כשורה, הם מקווים לקצור את הצמחים הראשונים כבר בשנה הבאה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן