“תקצוב מערכת הבריאות הפרטית יביא לקריסת הרפואה הציבורית”

המאבק על תקציב הבריאות בעיצומו. פרופסור גבי ברבש מנהל בית החולים איכילוב מאשים את הממשלה בנקמה ברופאים על התנהלותם במהלך מחאת המתמחים ב-2011. לדבריו, הסעיפים שלא אושרו בחוק ההסדרים הנוגעים לתקציב הבריאות הם למעשה "נקמה של הממלשלה ברופאים הבכירים על כך שלא דיכאו את מחאת המתחמחים". ברבש אמר את הדברים בראיון בתוכנית "פגוש את העיתונות". 

לדברי ברבש, עיקר המאבק בתקציב הבריאות כיום הוא על תוספת של 200 מיליון שקלים לבתי החולים הציבוריים. לדברי ברבש, "האוצר יחסוך בכסף על חשבון איכות השירות". לטענתו אין צורך להוסיף כסף לתקציב הבריאות אך יש צורך בחלוקה מחדש של התקציב הקיים. "6 מיליארד שקל הולכים לביטוחים המשלימים ומעודדים את המערכת ללכת לכיוון של רפואה פרטית. הכסף שהולך למערכת הפרטית גורר את כוח האדם מהמערכת הציבורית ויוביל בסוף לקריסתה. צריך לעשות שינוי שיביא את הרופאים חזרה למערכת הציבורית". 

על פי ברבש, הרופאים במערכת הציבורית לא צריכים לצאת ממנה אל המערכת הפרטית. דבריו ממונגים לטענותיו של יו"ר ההיסתדרות הרפואית ד"ר ליאוניד אידלמן. בראיון לפורבס אמר אידלמן כי "אין תחום שסובל מחוסר תקצוב כמו הבריאות. 


מחאת הרופאים 2011 | צילום: וויקיפדיה

לגבי השתתפות המגזר הרפואי בנטל הקיצוצים, אומר אידלמן אינו מכיר את המצב בתחומים האחרים, אך לדעתו "תקציב הרפואה בארץ דל מאוד, ודורש תקצוב נרחב. במקום להשקיע יותר – רוצים לקצץ. הרפואה זה התחום הכי חשוב, ואסור לפגוע בו. אין תחום שסובל מחוסר התקצוב כמו הבריאות, אבל אנחנו אופטימיים שנוכל למנוע את הגזירות האלו", הוא סיכם.

ביום חמישי שלח אידלמן מכתב ללממונה על השכר ויחסי העבודה באוצר, קובי אמסלם, ובו טען כי "בעת האחרונה אנו עדים לניסיונות חוזרים ונשנים של המעסיקים לפעול באופן חד צדדי, תוך הצהרה על שינויים עתידיים מרחיקי לכת אשר מתוכננים על ידי משרד האוצר, נציבות שירות המדינה ומשרד הבריאות".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן