תקרית בגבול עזה: חמישה חיילים נפצעו מהפעלת מטען, אחד מהם קשה

חמישה חיילים ישראלים נפצעו הלילה (בין חמישי לשישי) מהפעלת מטען בעת פעילות בגבול עזה. חייל אחד נפצע באורח קשה, חייל נוסף נפצע בינוני ושלושה חיילים נפצעו באורח קל. הפצועים פונו במסוק להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים.

מדובר צה"ל נמסר כי הכוחות פעלו באיזור בו נחשפה המנהרה שנחפרה מעזה לישראל ב-13 באוקטובר, בנסיון לפוצץ את המנהרה באופן מבוקר. על פי הודעת דובר צה"ל, בהמשך תקף כלי טיס של חיל האוויר מנהרה "התקפית" בדרום רצועת עזה, ו"זוהתה פגיעה מדויקת במטרה".

לפי הדיווחים ברשות, בפעולות התגובה של צה"ל נהרגו ארבעה בני אדם, לפחות שלושה מהם מהזרוע הצבאית של חמאס. בשעות הבוקר המוקדמות דווח על הרוג אחד, תושב עזה בשם ראבה בראקה, בן 23. מאוחר יותר דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי לאחר תקיפת חיל האוויר נמצאו גם גופותיהם של שלושה לוחמים נוספים משורות עז א-דין אל-קסאם.

מקור בחמאס סיפר כי העימותים עם חיילי צה"ל פרצו אחרי שמספר טנקים ישראלים עברו את גדר הגבול באיזור הקרוב למנהרת הטרור. בחמאס ציינו כי הטנקים הישראלים נכנסו לצד העזתי של הגבול ונשארו שם במשך מספר שעות. הפעילים, לפי אותו מקור, ירו פגזים לעבר החיילים. בעזה דווח שמסוק צבאי ירה לעבר הפעילים בתגובה.

בני אדם מקיפים את גופת אחד ההרוגים ליד בית החולים בחאן יונס | צילום: רויטרס

ב-13 באוקטובר חשף צה"ל את מנהרת הטרור שנחפרה במטרה להוציא לפועל פיגועים בשטח ישראל. ימים לאחר חשיפת המנהרה, חמאס לקח אחריות על חפירתה.

התקרית הלילה מגיעה אחרי מספר ימים של מתיחות באיזור לאחר ירי לעבר הדרום ביום שני האחרון, אז יירטה כיפת ברזל רקטה שנורתה לעבר אשקלון. רקטה נוספת נורטה לעבר איזור המועצה האיזורית חוף אשקלון. לא היו נפגעים או נזק.

בחיל האוויר תקפו בתגובה שני אתרי שיגור בצפון הרצועה, השייכים לפי מקורות פלסטינים לגדודי עזאדין אלקסאם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן