תקרית ברמת הגולן: מטוס קרב סורי חדר לתוך שטח ישראל והופל

תקרית חריגה הבוקר בגבול הצפון: מטוס קרב סורי חדר לתוך שטח ישראל מאיזור רמת הגולן והופל על ידי טיל פטריוט, ששוגר מבסיס צה"ל בגליל העליון. בצה"ל בודקים בשעה זו את האירוע ונרשמת תנועת כלי טיס ערה באיזור. מצה"ל נמסר בעקבות האירוע: "מטוס קרב, אשר חדר לשטח מדינת ישראל, יורט בהצלחה על-ידי מערך ההגנה האווירית בגבול סוריה".

שירה מזוז, המתגוררת בסמוך לסוללת הפטריוט, סיפרה למעריב ״יצאתי מהבית לעבודה. פתאום אני שומעת רעש כמו של מטוס שטס נמוך ואז אחד השכנים צעק ששוגר טיל פטריוט מהסוללה. ברור שזה מפחיד. הדבר הראשון שחשבתי זה על הילדים שהיו כבר בבית הספר. אני מאמינה שיהיה חג שמח ושקט. אוי ואבוי אם לא, כי כל המשפחה באה להתארח אצלי״.

סוללת טילי פטריוט בגליל | צילום: רויטרס

בסוף אוגוסט נרשמה תקרית דומה, כאשר זוהה כלי טיס בלתי מאויש, אשר חדר בטעות לכיוון מדינת ישראל. בעקבות החדירה, הופעל נוהל מהיר של חיל האוויר, שיירט את כלי התעופה שחדר מאיזור קונייטרה. הפיצוץ שאירע בעקבות שיגור טיל הפטריוט, הבהיל את תושבי אצבע הגליל בכללי ובצפת באופן פרטני, עקב חשש מרקטה באיזור.

בשעת היירוט דיווחו אזרחים רבים על קולות נפץ רבים בשמי הגליל העליון. עדי ראיה טענו כי ראו שובל ענק יוצא מאחד הערים בצפון לכיוון הגבול עם סוריה ומיד לאחר כמה שניות נשמע קול נפץ עז.

לכתבה באתר מעריב השבוע

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן