תרומה ותמיכה: חברה אמריקאית הקימה פייסבוק לחולי סרטן

מדי פעם אנו נתקלים בחברה שמנסה לעשות משהו גדול באמת ולשנות את חייהם של אנשים רבים. כך המקרה עם חברת וירהטק, אשר הקימה רשת חברתית המיועדת לחולי סרטן ולאנשים שניצחו את המחלה. האתר, שנקרא cancer.im, מזכיר בפורמט שלו את פייסבוק, גוגל+ או לינקדאין.

כמו רשתות חברתיות אחרות, מרבית הרווחים מגיעים לאתר מפרסומות. הוא אמנם לא מצליח לרשום הכנסות כמו אלו של מתחריו, אך הוא משרת תפקיד חשוב בזירת הרשתות החברתיות. יתרון נוסף שיש לאתר בזירה הפרסומית הוא שהיא ממוקדת בקהל יעד ספציפי, והדבר מאפשר לה לגבות תשלום גבוה יותר ממפרסמים.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

בכירים בחברה ציינו כי הודות לפייסבוק, לינקדאין וטוויטר, העולם למד כיצד להשתמש כהלכה ברשתות חברתיות, אך בניגוד לאתרים האחרים, אתר הסרטן הוא יותר מרשת חברתית. האתר מאפשר גם שיתוף מידע לשם שיפור איכות חייהם של חולי סרטן.

בנוסף לכך שמדובר באתר תמיכה, cancer.im מספק גם פלטפורמה למחקר. בניגוד לרשתות חברתיות אחרות, האתר מאפשר תשלום תרומות, אשר עוזרות למחקר בתחום הסרטן, וכן מספק בסיס להעלאת מחקרים שונים.

ל-Cancer.im יש הסכמי שותפות עם בתי חולים, קליניקות, ואונקולוגים, משום שמדובר בכלי חינמי. בנוסף, כל ארגוני הצדקה לסרטן יוכלו להשתמש באתר כדי לגייס כספים, ומתנדבים ולתאם פעילויות שונות. המודל העסקי של החברה הוא פילנטרופי במהותו, ומציע חברות חינם. 

באופן עצוב למדי, דווקא הפילוח היחסי של השוק מעניק לוירהטק יתרון כלכלי על מתחריו. כשמתחשבים בעלויות הטיפול במחלה, מימון מחקרים ביוטכנולוגיים הוא המפתח. לפי דיווח של האגודה האמריקאית לסרטן, ההוצאה העולמית על סרטן הגיעה ל-895 מיליארד דולר בשנה (בשל מקרי מוות ונכויות) – כ-1.5% מהתמ"ג העולמי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן