תשובה מוכר: קבוצת קושניר חתמה על מזכר הבנות לרכישת השליטה בקבוצת הפינקס

הבוקר נחתם הסכם הבנות לגבי רכישתם של כ-47% מהון המניות של הפינקס על ידי קבוצת קושניר, שבראשותה ג'ארד קושניר, הנשוי לביתו של דונלד טראמפ, בסכום של 1.7 מיליארד שקל. 

קבוצת קושניר פעילה בתחומי הנדל"ן, מדיה, ביטוח ובנקאות. חלקם המרכזי של נכסי הנדל"ן של קבוצת קושניר מרוכזים בעיקרם בחוף המזרחי של ארה"ב וכוללים משרדים, מבני תעשייה, ושטחי מסחר, נוסף על 20,000 דירות להשכרה.

תשובה מוכר את הפינקס‏| צילום:רויטרס

הקבוצה מעורבת בעשור האחרון בפעילות נדל"ן אשר הסתכמה ביותר מ כ- 10 מיליארד דולר. בנוסף, בבעלות הקבוצה גוף מדיה בשם Observer Media, הכולל את The New York Observer וכתבי עת נוספים. בנוסף, הקבוצה מושקעת בחברת ביטוח, שבסיסה בניו-יורק. עסקי הביטוח והבנקאות של הקבוצה פועלים תחת פיקוח הרגולציה האמריקאית. 

ג׳ארד קושנר מסר היום: ״הפניקס בראשותו של אייל לפידות, רשמה בשנים האחרונות הישגים יוצאי דופן והפכה להיות אחת מחברות הביטוח המצליחות בישראל ואנו מאמינים ביכולתה של הקבוצה, עובדיה ומנהליה ובפוטנציאל הטמון בה. קושנר הוסיף כי "יש לנו אמון בכלכלה הישראלית ופוטנציאל הצמיחה שלה. הכלכלה הישראלית פתוחה, שקופה ותחרותית ונהנית מכישרונות ניהוליים יוצאי דופן".

"כניסת גורם פיננסי לפעילות בתעשיית הביטוח והפיננסים בישראל הינה משב רוח מרענן", אומר שלמה אייזיק, מנכ"ל קבוצת יונט. "זהו מהלך אשר מביא תקווה לשינוי באווירת השירות וההוגנות של תעשייה כל כך חשובה למשק כמו תעשיית הביטוח והפיננסים".

"לאחר יציאת ג'נרלי מהשוק הישראלי וניסיונות שווא של גופים זרים להיכנס לשוק הישראלי, הצטרפות קבוצת קושנר מעודדת ביותר", מוסיף אייזיק. "שוק הביטוח והפיננסים בארה"ב היה ונשאר סמן ימני".

השלמת העסקה תלויה במספר תנאים, בהם אישור רגולטורי של המפקחת על הביטוח במשרד האוצר. ג'ארד קושנר הוא בוגר הרווארד במינהל עסקים, נשוי לאיבונקה טראמפ. לג'ארד ומשפחתו פעילות פילנתרופית ענפה בארה"ב וישראל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן