תשכחו מאספלט: הדור הבא של הכבישים עשוי פלסטיק ממוחזר

בעוד שבגזרת הסמארטפונים השימוש בפלסטיק לא מתקשר כמשהו חיובי, חברת VolkerWessels ההולנדית מציגה את הדבר הבא מבחינתה – כבישים ומדרכות מפלסטיק. העיצוב עושה שימוש בכל מאפייניו ׳הטבעיים׳ של הפלסטיק, הכוללים קלילות, זמן עבודה קצר, תחזוקה זולה ותוחלת חיים ארוכה פי שלוש מזו של האספלט. הוסיפו לכך את העובדה שמדובר בכביש אשר עשוי 100% חומר ממוחזר, והנה לכם מתכון מושלם לחלופה הגיונית ומשתלמת במיוחד למדרכות והכבישים כפי שאנו מכירים היום.

פלסטיק – לא מה שחשבתם

כבישי אספלט נוטים להתפורר ולהיות קופצניים במיוחד, בין היתר הודות לתנאי מזג האוויר. חברת הבנייה VolkerWessels הציגה את תוכניתה ליצור כבישים עשויים פלסטיק ממוחזר, המיועדים להיות עמידים פי כמה מהאספלט המיושן. מלבד השימוש בחומרים וגישה ידידותית יותר לאיכות הסביבה, אותם כבישים אמורים לשרוד טווחי טמפרטורה רחבים במיוחד (מינוס 40 ועד 80 מעלות), זאת למרות המראה ׳הפלסטיקי׳ שלהם.

מסלולי הפלסטיק כוללים בתוכם יתרונות רבים בהשוואה לכבישים קונבנציונאליים, הן מבחינת הבנייה והן מבחינת התחזוקה; פלסטיק הרבה יותר עמיד, ופותח את הדלת בפני מספר חידושים שאותם כבישים יכולים להכיל כגון ייצור חשמל, משטחים לסינון רעשים או חימום הכביש ובנייה מודולרית. כמו כן, עיצובו של ה-׳Plastic Road׳ כולל איזור חלול, אותו ניתן לנצל עבור אחסון כבלים, צינורות ומי גשמים שיצטברו (רלוונטי במיוחד עבור ישראל, בה בכל חורף נוצרים פקקי אימה ברגע שיורד קצת גשם והכבישים מוצפים).


צילום: VolkerWessels

הולנד ידועה בפתיחותה בפני רעיונות חדשניים, אלטרנטיביים ודי שאפתנים. בחודש נובמבר האחרון (2014) חברת SolaRoad ההולנדית, יצאה עם מיזם יצירתי במיוחד, בו הקימה מסלול אופניים עשוי פאנלים סולאריים בפרברי אמסטרדם, שמטרתו ׳לנצל׳ את תרבות הרכיבה הפופולארית במדינה ביחד עם המשאבים הטבעיים הקיימים בעולם. המסלול עדיין נמצא בתוכנית הפיילוט שלו שתימשך כשלוש שנים, אך מאז פתיחתו כבר מאות אלפים רוכבים חצו אותו, זאת מבלי ששמו לב למשהו חריג.

על אף חשיבתה האופטימית והמקבלת, כנראה שהרעיון למיזם ״כבישי הפלסטיק״ אכן נשמע ״טוב מידי בכדי להיות אמיתי״, שכן נכון לעכשיו מדובר בקונספט בלבד. השלב הבא שמתכננת החברה העומדת מאחורי הפרויקט, VolkerWessels הוא לבנות דוגמית של הכביש הממוחזר ולבדוק אותו בתנאי מעבדה, בכדי לוודא שהוא עמיד ובטוח גם בתנאים רטובים וחלקים. רוטרדם, עיר הנוטה לתמוך לא מעט בפתרונות ׳ירוקים, הביעה את התלהבותה לצד נכונות לקחת חלק בניסוי. כמו כן, על מנת לסייע לחברה להוציא את הרעיון לפועל, היא מחפשת אחר שותפים ויצרני פלסטיק שירצו לחבור עימה.

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים:

מי ספקית איחסון האתרים הגדולה בישראל וכמה אתרים 'גונבת' GoDaddy בשנה?

כמה פשוט ככה מבריק: 3 גאדג׳טים לשימוש יום יומי בבית

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן