חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

אביב סלולרי: מה מציעים המותגים המובילים, ומה מתאים לכם?

בכל שנה עם סוף החורף מופיעה סדרה של מכשירים סלולריים חדשים, ואנו מחפשים את המכשיר שייתן את התמורה למיטב כספנו, כולל החידושים הכי מגניבים, ויזכה להערכה של הסביבה החברתית שלנו. סמסונג, LG, סוני, בלקברי ורשימה ארוכה של יצרנים סיניים הציגו בשבועות האחרונים את הדגמים המובילים שלהם בתערוכה השנתית בברצלונה. כל אחת מהחברות הציגה גימיק אחר במטרה לשכנע אותנו להכניס את היד לכיס ולהחליף את הפלא של השנה שעברה במכשיר החדש שלהם. כרגיל, החברה שנעדרת באופן קבוע מהצגת התכלית הזאת, אפל, הציגה בקיץ את הדגם 6S, שחיזק את מגמת המעבר למסכים גדולים והביא חידוש של מסך הרגיש לעוצמת הלחיצה, שלא זכה להתייחסות של היצרניות הגדולות. החודש השיקה אפל מכשיר חדש בגודל 4 אינץ' עם התכונות של הדגם הקודם, אולי כדי לסמן לעולם שצריך להוריד מחירים.


כל אחת מהחברות הציגה גימיק אחר | צילום: fotolia

LG G5: הבשורה המודולרית

הסלולרי החדש של LG, שהוצג בברצלונה, הגיע לישראל רק בימים האחרונים והוא שונה בתכלית מה-G4 וה-V10 שקדמו לו. מהנדסי LG החליטו ללכת הפעם על מכשיר מודולרי קצת דומה למודו – הסלולרי הישראלי של דב מורן. הרעיון פשוט: תחתית הסמארטפון ניתנת לפתיחה בלחיצה, והיא מאפשרת להוציא את הסוללה ולחבר במקומה התקן חיצוני, למשל מערכת המשדרגת את המצלמה והופכת אותה לאיכותית מאוד. ההתקן משתמש בשתי המצלמות שנמצאות בגב המכשיר, והתמונות יוצאות באיכות של מצלמה מקצועית עם זום וצילום פנורמי. מי שירכוש את הסמארטפון אצל היבואן הרשמי (רונלייט) יקבל את התקן המצלמה עם סוללה נוספת בחינם. התקן אחר שאפשר לחבר הוא התקן קול חיצוני, שפותח ביחד עם חברת B&O כדי להציע לאודיופילים איכות שמיעה גבוהה עם מחסן נייד למוזיקה, שתישמר על כרטיס הזיכרון שמובנה בו. אפשר להשאיר את התקן הקול או המצלמה מחוברים באופן קבוע, מבלי להפריע לפעילות הסמארטפון. מדובר במכשיר עם המעבד הכי חזק בשוק, השולט על מסך איכותי מאוד וזיכרון פנימי גדול שניתן להרחבה. בשורה התחתונה נאמר ש-LG קפצו בזמן, ומנסים למכור לנו קונספט חדיש שיש לו סיכוי טוב להצליח מאוד.


סמסונג 7 / 7 EDGE: סמארטפון משופר

אם יצא לכם להשתמש, אפילו לזמן קצר, ב-S6, תגלו שבמכשיר החדש, הדומה לו חיצונית יש שני שינויים עיקריים ביחס לדגם הקודם. התכונה הראשונה היא עמידות למים ולאבק לפי תקן IP68 (היתה בדגם S5 לפני שנתיים), והפעם המשתמש לא מתבקש לאטום את השקעים כדי למנוע כניסה של מים ולכלוך לתוך המכשיר. יחד עם זאת, גם לעמידות הזו יש מגבלות. התכונה השנייה, החשובה לא פחות, היא שיפור במצלמה, שהיא לכאורה בעלת חיישן של 12 מגה פיקסל, אך בנויה אחרת מהמצלמות הסטנדרטיות של הסלולריים. הפיקסלים בחיישן גדולים יותר, יש להם מייצב אופטי שעוזר לרסן את הטשטוש, שנובע מרעידות היד והתגובה המהירה של החיישן ללחיצת המתג. המצלמה מתחילה לצלם כבר בעת הפעלתה בדרגות חשיפה שונות לאור, וכך נבחרת התמונה הטובה ביותר גם אם מדובר במצב של תאורה גרועה. המכשיר מאפשר לייצר תמונה פנורמית עד 360 מעלות, ובמקרה של סרטי וידאו, אפשר לשדר אותם ישירות ליוטיוב.


סמסונג דוחפת השנה את נושא המציאות המדומה ומחלקת לרוכשים משקפים כאלה במתנה. מי שמצלם הרבה, יגלה שאפשר להרחיב את הזיכרון, אבל לא לשמור עליו אפליקציות כמו באנדרואידים אחרים. הסוללה אינה ניתנת להחלפה, אבל יש טעינה מהירה, המעבד חזק מאוד ואיכות המסך נשארה QHD. בשורה התחתונה סמסונג שיפרו את המותג המוביל והשאירו בחוץ כמה חידושים לפעם הבאה.

Huawei Mate 9: הסיני המוצלח

זה המכשיר החדיש ביותר מתוצרת היצרן הסיני שעשה כמה מהפיכות בעולם הסלולר. הוא מבוסס על חומרה טובה מאוד, מבחינת לוח האם והמעבדים, וכמות זיכרון גדולה (64 GB) הניתנת להרחבה. המסך הוא בגודל 5.2 אינץ' ובאיכות FHD, כמו בקוריאניות. גולת הכותרת של הענק הזה הן זוג המצלמות של 12 מגה פיקסל הפועלות ביחד לקבלת תוצאות צילום איכותיות יותר, כמו של המתחרים עם כל הגימיקים. היתרון של הדגם הזה הוא בכך שהוא מסוגל להציג יותר מידע. זה מתחבר למגמה של הסמארטפונים הגדולים, המאפשרים לא רק עבודה שוטפת, אלא גם לצפות בסרטים וקליפים כשאין מסך גדול בסביבה. בשורה התחתונה – תמורה טובה לכסף.


Sony Xperia C5: עוד פאבלט איכותי

לאחר שהציגו שורה של סמארטפונים Z5 עם מעבד חזק, מסך 4K, מצלמה איכותית מאוד (23 מגה פיקסל) ועמידות בתקן IP68 (כמו הסמסונג S7), החליטו בסוני ללכת על מסך גדול של 6 אינץ' FHD, שנגזר מפאנלים, כמו הטלוויזיה של החברה. המעבד בינוני אך חסכן בזרם, הזיכרון הפנימי הוא של 16 GB, ולמי שזה לא מספיק, אפשר להרחיב. שתי המצלמות הן באותה איכות – 13מגה פיקסל, והסוללה החזקה תמשוך יותר מיום עבודה. בשורה התחתונה, סמארטפון סביר ולא יקר למי שמחפש מסך גדול.


בלקברי PRIV: הכי יקר בשוק

קשה להבין למה חברה שרוצה לחזור לשוק הסמארטפונים מציעה מוצר כל כך יקר (5,000 שקל) , אף שהוא מציע חומרה שאינה בטופ של הטופ. הגימיק של המכשיר הוא המקלדת האמיתית שנשלפת בתחתית הסמארטפון ומאפשרת למשתמש שרוצה לחוש את המקש ללחוץ עליה ולכתוב במהירות. אבל במציאות זה רק גימיק, ומי שהתרגל למקלדת הווירטואלית לא ישתמש כמעט במקלדת האמיתית. היא רק תוסיף משקל לסמארטפון הכבד ממילא. הביצועים של הבלקברי אינם בשמיים, על אף שהשתדלו לארוז כאן רכיבים טובים עם כוונות טובות. לחובבי הז'אנר בלבד.


ZTE AXON:  מאובטח ביותר

הסמארטפון הסיני הזה, המיובא על ידי יורוקום, מוגדר כמוצר פרמיום, על אף שיש לו חומרה בינונית. המסך שלו מיוחד, ויש בו רגישות לעוצמת המגע, תכונה הדומה לאפל 6S. כמו כן בחברה שדרגו את האבטחה, שמוסיפה לזיהוי טביעת האצבע גם זיהוי טביעת עין של המצלמה הקדמית וזיהוי קול של המשתמש. יש לו זיכרון גדול ,הניתן להרחבה, וסוללה חזקה ליום עבודה מלא. בסך הכל פתרון למי שצריך אבטחה טובה ולא רוצה לשלם הרבה.


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן