Forbes Israel Logo

אגדה של מלון: אלו הם המלונות הטובים בישראל

בין שזו חופשה משפחתית או חופשה רומנטית, ובין אם לשהות קצרה במסגרת העבודה, איך מחליטים באיזה מלון לבחור? שיקולים רבים משפיעים על הבחירה: המיקום (קרוב לאטרקציות כמו חוף הים, למשל), הרמה הקולינרית, השירותים השונים שמוצעים (ספא, בריכה בחוץ או מקורה, או שאין בריכה כלל), ויש כאלה שהעיצוב של החדרים או המרחבים הציבוריים חשובים להם. לפעמים גם המלצות, או לחילופין תיאור חוויות שאינן טובות מחברים או מגולשים אנונימיים ברשת, הם שיכריעו אם השהות תהיה במלון כזה ולא אחר.

הכתבה המלאה מופיעה בגיליון "הכי טובים 2017" של פורבס ישראל

לרכישת הגיליון או מנוי למגזין פורבס ישראל חייגו 077-4304645 או לחצו

לכל העדכונים, הכתבות והדירוגים: עשו לנו לייק בפייסבוק

איך בחרנו?

הרבה עבודת רקע, פגישות וקבלת מידע מגורמים מוכרים, כמו משרד התיירות, התאחדות המלונות בישראל, סוכני נסיעות ובעלי מקצוע אחרים בתחום, קדמו לסיורים במלונות השונים.

אילו מלונות נכנסו לרשימה המנצחת? | צילום: Fotolia

בדקנו עשרות מלונות מצפון ועד דרום, בכולם ערכנו סיור ובחלקם אף נשארנו ללון. טעמנו בכולם את ארוחת הבוקר, שהייתה הפרמטר הקולינרי היחיד שנבחן. שמחנו במיוחד לראות שמספר המלונות שמציעים ארוחות בוקר בהגשה גדל מהשנה שעברה.

ארוחות הבוקר שהוגשו לשולחן היו מושקעות ומפתיעות (ההיפך מארוחות הבוקר האחידות למדי שאפשר למצוא ברשתות בתי הקפה). אף אחד לא נשאר רעב, ואין בזבוז של מזון שאופייני כל כך למזנונים שעמוסים בכל טוב. יתרון נוסף לארוחת בוקר בהגשה הוא התרומה לאווירה: האורחים לא צריכים לקום מהשולחן כדי לקחת אוכל, ואז שוב לקום. נציין, כי בחלק מהמלונות מצאנו גם מסעדות ותפריטים של שירות חדרים, לובי, טרקלין עסקים ובריכה, שלא נבדקו.

במכלול השיקולים נבחן כמובן ובעיקר השירות. בין היתר, בדקנו את מספר העובדים ביחס למספר החדרים ־ פרמטר שמשפיע על מהירות השירות ויעילותו, על רמת הניקיון ועוד. פרט לנתונים אלו, ביקשנו למפות את הפרופיל של מצבת העובדים: האם יש ביניהם כאלה שנמצאים לאחר גיל הפרישה, או בעלי צרכים מיוחדים (נציין, כי הרגולציה קובעת העסקת אחוז מסוים של עובדים בעלי צרכים מיוחדים, אך יש מלונות שלא נזקקו לכך ועשו זאת שנים קודם). כמו כן, בדקנו האם המלון בקשר עם הקהילה, ואיך הדבר בא לידי ביטוי, ועד כמה הוא ידידותי לסביבה ולא רק לפי הנדרש ממנו בחוק.

לא ניתן להתעלם מהעלות של השהייה במלון בכלל ובמלונות הטובים ביותר על אחת כמה וכמה. נדגיש, כי לא ציינו מחירים ואפילו לא טווח מחירים, שכן המחיר נקבע על פי היצע וביקוש שמשתנה לפעמים תוך דקות, ואין בהכרח מתאם בין המחירים לעונות השנה או לחגים. בכל מלון תוכנת מחשב משוכללת שמציעה מחירים על פי פרמטרים רבים ומשתנים.

אז מי הם המלונות שהצליחו להיכנס אל דירוג הטובים ביותר של פורבס השנה? הנה הם לפניכם, לפי סדר האלף־בית. למנה העיקרית הבאנו כמה מהסיפורים המרתקים מאחורי הקמתם של המלונות הטובים בישראל.

צפון

אלמא, זכרון יעקב

באלמא מקפידים להבהיר שמדובר במרכז תרבות ואמנות שיש לו מלון, ולא להיפך. גולת הכותרת של המקום היא ללא ספק אולם הקונצרטים החדשני, שבו תוכלו למצוא עוגב גדול ובולט שניצב מעל הבמה, זאת בנוסף לאולם הופעות אינטימי וגלריה עם תערוכות מתחלפות.

ב־1968 נחנך המקום כבית הבראה שתוכנן על ידי האדריכל יעקב רכטר, שאף זכה בשל כך בפרס ישראל לאדריכלות.

לילי אלשטיין רכשה את המבנה בשנת 2005, והוא עבר שיפוץ יסודי תוך שמירה על צביונו האדריכלי המקורי. העיצוב נאה, ומראה הים מראש ההר שעליו ניצב המלון הוא לא פחות מעוצר נשימה.

ביי קלאב, חיפה

מלון הבוטיק שנמצא בבניין היסטורי לשימור נבנה בשנות ה־20 של המאה שעברה. בתקופת המנדט הוא תפקד כתחנת משטרה, ובשנות ה־70 שימש את מערכת המשפט בעיר. המבנה שופץ ועוצב כך שניתן לזהות אלמנטים ברוח ימיו הראשונים, כמו הקשת וגרם המדרגות בכניסה, קירות האבן, הריצוף והנגרות. ארוחת הבוקר הטעימה מוגשת במתחם שמחציתו גינה מקורה ונעימה.

דן כרמל, חיפה

בחלקו הקדמי של המלון נמצאת טיילת לואי עם נוף מרהיב של המפרץ, ובסמוך אליו הגנים הבהאים המפורסמים. המלון מתאים לנופש משפחתי בזכות בריכה גדולה מוקפת דשא, ובילויים לכל גיל שמציעה העיר חיפה: שווקים, מוזיאונים, פסטיבלים, חוף ים ומסעדות.

האפנדי, עכו

סיפורו המלא של המלון נמצא בגיליון.

ירושלים

אמריקן קולוני

סיפורו המלא של המלון נמצא בגיליון.

אמריקן קולוני

המלך דוד

מלון ותיק שהוא מותג. בזכות עברו ההיסטורי, גינוני השירות (כאלה המוכרים למשפחת המלוכה האנגלית, ולנו פחות), וכמובן, האורחים הרבים ששהו בו, דוגמת מנהיגי עולם, אנשי עסקים עשירים, אנשי תרבות, אמנות ורוח.

בקומת הכניסה על הרצפה עשרות חתימות של חלק מהאורחים המוכרים, ואי אפשר להתעלם מהנוף המרהיב של חומות ירושלים שנשקף ומוסיף קסם רב למקום.

וולדורף אסטוריה

סיפורו המלא של המלון נמצא בגיליון.

ממילא

עם הכניסה למלון נחשפים אורחיו לייחודו העיצובי: משחק של אור החודר מבחוץ על הקירות הפנימיים מאבן ירושלמית. פינות הישיבה ברחבי המלון אקלקטיות, שונות לחלוטין זו מזו, ותורמות לשילוב של חדש עם ישן. לכל אחת סגנון שונה ומזמין בדרכו.

המלון מציע לאורחיו סדנת טעימות יין ללא תשלום, ומומלץ לבקר גם במתחם הספא, להיכנס לחדר מדיטציה ממוחשבת ולהתנסות בחוויה חדשה.

מצודת דוד

מלון מצודת דוד משקיף על מגדל דוד וחומות העיר העתיקה. המלון בנוי בצורה של פרסה, כך אורחיו זוכים ליהנות מהנוף המשכר. הפרסה מקיפה את בריכת השחייה שבמרכזה מסעדה, כך שהאורחים שמבלים במרחבים אלה נהנים גם הם מהנוף.

ציוריו של דיויד ריבס את ירושלים, המעטרים את החדרים והחללים הציבוריים, עוברים בו כחוט השני המקשר בין המבנה והעיר, ותורמים אף הם לעיצוב ולאווירה במלון.

תל אביב

לאורך רצועת החוף של ה"עיר ללא הפסקה", ניצבים זה לצד זה מלונות גדולים וגבוהים, שרובם שייכים לאחת מרשתות המלונות הידועות. להבדיל מהמלונות בבירה, המראה החיצוני של רובם אינו מעורר התפעלות, אך ידוע כי אין מסתכלים בקנקן אלא במה שיש בתוכו.

בכל אחד מהם מאות חדרים, ולכן הם מתאימים מאוד לקבוצות גדולות. ומלבד הקרבה לחוף, הם מציעים גם את הנוף האהוב על כולם ־ הים. פרט לכך, בכל אחד מהם תוכלו למצוא גם בריכה, חדר כושר מאובזר, מתחם ספא וארוחות בוקר עם מזנונים ארוכים ועמוסים.

הנה הטובים ביותר מביניהם:

דן תל אביב

המלון היוקרתי הראשון בתל אביב. חזיתו הפונה לים היא יצירת אמנות יפהפייה של האמן יעקב אגם. המלון, שעיצובו שמרני (במובן הטוב של המילה), מצליח לשמור על מעמד יציב חרף עשרות המלונות הגדולים, שנוספו לצידו לאורך החוף, והקטנים יותר במרכז העיר. הוא מרבה לארח מנהיגים ואמנים ידועים.

הילטון

מלון ותיק שהביא את המותג הבינלאומי של מלונות יוקרה לישראל. במשך שנים הוא היה חדשני, עם חדרים פרטיים שסמוכים לבריכה, ושימש כתובת לכוכבים רבים ולעשירי עולם שביקרו בעיר. בשנים האחרונות התעמעם זוהרו, בעיקר עם הקמתם של מלונות בוטיק אופנתיים ועדכניים.

רויאל ביץ'

במלון בריכה חיצונית, שסביבה בנויים עמודי אבן רחבים ותקרה גבוהה שמגנה על האורחים מפני השמש בכל שעות היום. אלו הבוחרים להיחשף לשמש יוכלו למצוא מיטות שיזוף בשפע.

בין החדרים וילונות סגולים ועבים המשרים אווירה תיאטרלית ושונה, וברחבי המלון שפע של יצירות אמנות שעומדות למכירה ונבחרות בקפידה על ידי האוצר של המלון.

שרתון

מעבר לחדרים הנהדרים שהוא מציע, התנהלות המלון מרשימה ביותר בשני מישורים: טכנולוגי־דיגיטלי ואקולוגי. במישור הראשון, למשל, האורחים יכולים ליצור קשר עם צוות המלון באמצעות אפליקציית הוואטסאפ (ולקבל מענה תוך פחות מדקה), זאת נוסף לגלישה חופשית ליותר מ־5,800 עיתונים ומגזינים מהעולם, שזמינה גם שלושה ימים לאחר הצ'ק־אאוט.

במישור האקולוגי, המלון מציע תגמול לאורחים שיוותרו על החלפת מגבות ומצעים מדי יום (זיכוי כספי למזון ולמשקאות במלון, או לחילופין תרומה שתועבר לארגון יוניסף), ושלושה פחים מעוצבים לפסולת נייר, פלסטיק וזכוכית מוצבים בכל קומה. פרט נוסף שעומד לזכות המלון הוא העובדה שניתן לצרף חיות מחמד.

מלונות בוטיק, תל אביב

בתל אביב שפע של מלונות קטנים, שונים ומגוונים. לרוב הם נמצאים בבניינים יפים לשימור, נמוכים עם נוף אורבני, ללא חדר כושר או בריכה. אלה מכונים "מלונות בוטיק", אף שאין הגדרה רגולטורית או אחרת למלון כזה. גם פרופיל האורחים מגוון ־ החל מתיירים מעונבים, תיירים בחולצות טריקו ובכפכפים, מבוגרים וצעירים, ישראלים וגם… תל אביבים.

מלונות אלו מציעים חוויה אחרת, ולמי שלא חייב בריכה (כמעט כולם במרחק הליכה מהחוף) מומלץ מאוד לחוות את הקטנים האלה. פרט נוסף ודי מפתיע הוא שהמחיר שמלונות אלה מציעים לא מתחרה במלונות הגדולים.

דה נורמן

יוקרה, אלגנטיות וטעם טוב – הן בערוץ העיצובי והן בערוץ הקולינרי, כמו גם בשירות – מאפיינים את מלון הבוטיק המפואר בלב העיר הלבנה. המלון שוכן בשני מבנים נאים לאחר שימור ושיפוץ. בחדרים מיטות ומצעים מפנקים במיוחד, ועל הגג בריכה על אף שהמלון קטן יחסית. אין ספק שמאז פתיחתו, המלון הפך למותג המייצג איכות בלתי מתפשרת, ראש וראשון המלונות בארץ.

מרקט האוס

הרוח, גם המטאפורית, בסביבת מלון הבוטיק השוכן סמוך לים ולשוק הפשפשים, חודרת לכל פינה בו. במתחם ארוחת הבוקר רצפת זכוכית החושפת שרידים של קאפלה ביזאנטית מהמאה ה־7, ואת הקירות מעטרים צילומים בשחור־לבן של דמויות יפואיות אותנטיות (חלקן מוכרות). התפריט המקומי כולל חומוס מסבחה, בורקסים לצד ביצים קשות, טחינה ופטרוזיליה קצוצה, סביח ועוד, והוא מלווה בשירות חם ובלתי אמצעי.

רוטשילד 96

מי שמכיר את הברון רוטשילד ומורשתו ימצא רמזים לאיש ולפועלו בכל פינה במלון, בטוב טעם ובחן רב. בכל חדר תלויה לרוחבה דלת שעליה תמונה מתקופת הברון שציירו אמנים; רגלי המנורות לצדי המיטה הן זוג בקבוקי יין; בין הקומות האורחים יכולים ליהנות מתפוזים או מתפוחים ובכל חדר ספר מהודר כרוך בעור רך, המתאר במילים, בצילומים וברישומים את חמשת מסעותיו של רוטשילד לארץ ישראל.

רוטשילד 96 | צילום: עמית גירון

ליד תל אביב – הרצליה

דן אכדיה

הבניין המרכזי של המלון עם גג הרעפים האדום, שהעניק לו האדריכל יוסף ויטקובר בשנות ה־50, שופץ לאחרונה מהמסד ועד הטפחות. המרחבים הירוקים בחוץ נדירים במלונות בעיר, ובחלק מהחדרים ישנה יציאה לגינה. אלה משרים אווירה של אתר נופש רגוע, במרחק נסיעה של דקות ספורות ממרכזי הקניות והבילוי של העיר.

ריץ קרלטון

המלון שוכן מעל מרכז קניות, לצד המרינה ומול הים. ידוע וברור ששירות חייכני, יעיל ומפנק הוא ערובה לחוויה טובה יותר במהלך השהות במלון, ואנשי הצוות של רשת ריץ קרלטון מומחים בכך. הם אף מלמדים את "תורת השירות" בחברות שונות בעולם שאינן מתחום המלונאות, כמו מוסדות בריאות או בנקים.

למי שבוחר להתארח באחד מהמלונות הגדולים במרכז הארץ, ריץ קרלטון הוא אופציה מומלצת, גם אם הוא במרחק של 20־15 דקות נסיעה מתל אביב.

דרום – אילת

אילת הקיצית במשך כל השנה, מציעה מלונות נופש רבים למשפחות. מטבע הדברים, תוכלו למצוא בהם בריכות ענקיות ומתחמים מושקעים עם פעילויות לילדים. קהל אורחים נוסף הוא המשתתפים המגיעים לכנסים המתקיימים בעיר הדרומית.

דן אילת

אילת, נופש, משפחות, ילדים… ־ המלון ידידותי במיוחד לקהל זה ומספק חוויות שונות לאורחיו הצעירים בחללים נפרדים המותאמים לתחומי העניין שלהם, כמו איכות הסביבה או מדע. השנה נוספה גם ספרייה קטנה לטובת המבלים במועדון הילדים.

דן אילת | צילום: דן אקרמן

אף שהמלון אינו חדש, אי אפשר להתעלם מהנורמה המקובלת בחדרים, המעידה על רמת תחזוקה גבוהה ושימוש בחומרי גלם איכותיים.

הרודס פאלאס

קומפלקס של שלושה מלונות, הכולל גם את הרודס בוטיק והרודס ויטליס.
יציאה מהבית עם תינוק כרוכה בהצטיידות מורכבת. כשיוצאים מהבית למספר ימים, האריזות הן אתגר ממש, וגם המאורגנים יותר עלולים לשכוח פריט זה או אחר. בהרודס חשבו על הכל, והם מציעים פתרונות מעשיים: חבילת "Baby Welcome" כוללת מבחר אביזרים כמו עגלה, סטריליזטור, מחמם בקבוקים, מושב לשירותים, מנורת לילה, סינרים, סכו"ם ותפריט מותאם על פי בקשה, כמו מים מינרליים ומזון טחון.

מלכת שבא

מרשים ביותר הוא בית הכנסת המהודר שבמלון. זהו בית כנסת קבוע, להבדיל מבתי כנסת מאולתרים במלונות אחרים, שנמצאים בדרך כלל בחדר או באולם שמשמשים לרוב למטרות אחרות. בית הכנסת במלכת שבא הוא יפה בכל קנה מידה, יש בו ארון קודש גדול, במה קבועה במרכז ומושבים שאופייניים לבתי כנסת. מקום ראוי לחוגגים שבת חתן, בר מצווה, שבתות וחגי ישראל.

רויאל ביץ'

יצירות אמנות עשויות ממגוון חומרים: קרמיקה, שיש, עץ, אבן, נחושת וציורים של אמנים ישראלים מוכרים, כמו יעקב אגם, מנשה קדישמן ועופרה צימבליסטה. העבודות שלהם, ושל רבים אחרים, מעטרות את כל חלקי המלון ומקנות לו נופך נוסף תרבותי ומכובד.

מלונות ספא

במלונות רבים, גם קטנים, תוכלו למצוא מתחם ספא המציע מנוחה ופינוק במבחר, לפעמים מבלבל, של טיפולים ליחידים ולזוגות (בדרך כלל לא ניתן לארח ילדים). נראה כי חלק בלתי נפרד ממתחמי הספא הם תפוחי עץ ירוקים, מספר סוגים של תה וחליטות, שמצטרפים למוזיקה שקטה ותאורה מעומעמת, כמתבקש ליצירת האווירה המתאימה. נוסף לחדרי הטיפולים, חלקם מציעים גם סאונה יבשה ורטובה, ג'קוזי, חמאם, חדר מנוחה ומלתחות מפנקות. בילוי יום בספא הוא פופולרי למדי, וחלק לא מבוטל מהקהל שמגיע לספא אינו לן במלון.

אחוזת הבריאות והספא – יערות הכרמל

על גבעה ירוקה ניצב המלון, כך שהקומות והחדרים נבנו באופן מדורג לאורך המדרון.
האורחים מוזמנים להשתתף במגוון פעילויות ספורט והרצאות במלון ומחוץ לו, בגינת האחוזה, כאשר פעילויות מקדמות בריאות אלה הן ללא תשלום. בנוסף, לרשות האורחים עומדת האפשרות להיפגש עם תזונאית הבית, ובהתאם לייעוץ אישי, לזכות בתפריט מותאם המוגש לשולחנו של הסועד.

בראשית, מצפה רמון

מלון בראשית נמצא בשמורת טבע, ולמתבוננים מהצד נראה כי הוא משתלב היטב בנוף המדברי, אולי הנזירי, בגוני חום: מבני אבן קטנים ונמוכים, צמחייה של עצי שיטה מאובקים שאופיינית לאזור, ואורחים קבועים על ארבע רגליים בדמות יעלים חביבים.

המתארחים במקום נהנים ממלון יוקרתי עם מתקנים וחדרים מפנקים מאוד, כאשר לשליש מהם בריכה קטנה.

הרודס ויטאליס, אילת

המלון מציע לאורחיו חצי פנסיון, כלומר ארוחת ערב מלאה מלבד ארוחת הבוקר. נוסף לכך, בשעות הצהריים עומד לרשות כולם, בלי קשר לרמת החדר, מזנון עשיר בטרקלין המלון, כך שבפועל זוכים המתארחים למלון "הכל כלול".

להבדיל ממלונות ספא אחרים, הרודס ויטאליס אינו מבודד, ואפשר במרחק הליכה לשלב בילויים בעיר וקניות ללא מע"מ.

כרמים, קריית ענבים

המלון ממוקם בקריית ענבים, ובאשר יפנו האורחים, ייחשפו לכרמים, ענבים ויין. ניכר כי הושקעה בכך מחשבה רבה. המבנה מוקף כרמים מטופחים, על קירותיו הפנימיים של המלון ציטוטים מ"שיר השירים" בנושא כרמים וענבים, והאורחים מוזמנים להשתתף, ללא עלות, בסדנת יין בבוטיק היין שלצידו מרתף יינות. כמו כן, בחדרים תוכלו למצוא ספרים ואלבומים על הסביבה ועל יין. כל אלה תורמים לחוויה מיוחדת.

מצפה הימים חדש בדירוג
ראו הרחבה

כדאי לשים לב

מלונות שנפתחו בשנה האחרונה ונמצאים עדיין בתקופת הרצה ולכן לא נכנסו לדירוג, אך אי אפשר היה להתעלם מהם:

וילה בראון, ירושלים

"אלוהים נמצא בפרטים הקטנים". ההקפדה והדיוק מצויים בכל פינה במלון הבוטיק הירושלמי – החל בבחירת הרהיטים הגדולים בכניסה, דרך אופן ההגשה של ארוחת הבוקר המקורית והטעימה ועד לקיפול המגבות בחדרים.

וילה בראון

המלון, שבמקור שימש כווילה משפחתית מסוף המאה ה־19, עבר שיפוץ וזכה לעיצוב נועז עם צבעוניות רבה של אדום, ירוק וסגול, לצד צילומים גדולים ומפתיעים שבהם מככבים אמנים מוכרים, בשילוב גופי תאורה ורהיטים מעניינים.

מלון סטאי, כנרת

על חוף הכנרת, על שטח עצום, הוקם המלון המפואר, שמפוזרים בו מבנים הכוללים ארבעה חדרים בכל אחד. החדרים במלון זהים ומרווחים עם חדרי אמבטיה גדולים, פרט להבדל אחד: חלקם עם בריכה פרטית קטנה, ואילו האחרים עם מרפסת ובה האט־טאב (ג'קוזי בחבית עץ). כל השטחים הציבוריים רחבי ידיים: המבואה, חדר האוכל, הבריכה, מתחם הספא ואפילו החניון.

הכתבה המלאה מופיעה בגיליון "הכי טובים 2017" של פורבס ישראל

לרכישת הגיליון או מנוי למגזין פורבס ישראל חייגו 077-4304645 או לחצו

לכל העדכונים, הכתבות והדירוגים: עשו לנו לייק בפייסבוק


 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.