Forbes Israel Logo

אדלשטיין: "המצב בועדת החוץ והביטחון לא יכול להימשך ככה"

ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, אחת הוועדות החשובות, אם לא החשובה שבהן, אינה מתכנסת בתקופה האחרונה באופן סדיר כתוצאה מהמחלוקת בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר האוצר יאיר לפיד, על האדם אשר יעמוד בראשות הועדה. נתניהו מעוניין לראות את צחי הנגבי חוזר לתפקיד אותו ביצע בעבר, ואילו לפיד דורש את התפקיד עבור עופר שלח.

נוכח חוסר ההסכמה בין השניים, נראה כי יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ייאלץ למנות את עצמו לתפקיד כדי להחזיר את פעילות הועדה לשגרה. "זה מצב בלתי תקין לגמרי שועדת חוץ וביטחון לא מתכנסת ומבצעת את תפקיד החשוב", אמר הבוקר אדלשטיין בראיון לגל"צ.

"תאר לך שבסופה האחרונה היו עוד כמה ימים של טמפ' נמוכות – אז לועדה יש סמכויות לגייס רכבים שמתאימים, ויחידות לטיפול במצב. ברוך השם לא היה צורך, ולו היה צורך לא היה מי שייכנס את הועדה".

אדלשטיין הדגיש כי "אני לא מתכוון למנות את עצמי, אבל אביא לאישור ועדת הכנסת – שיו"ר הכנסת יוכל להפעיל את הועדה ולהפעיל את ועדות משנה".


מוצא אחרון. אדלשטיין. צילום: מרק ישראל סלם

אדלשטיין הדגיש שמדובר במוצא אחרון, לאחר ניסיונות פתרון רבים: "דיברתי עם כל הגורמים בכנסת וראשי סיעות, לרבות ראש הממשלה ושר האוצר. זה לא מענייני לנהל ממשלה או קואליציה, אני אחראי על פיקוח פרלמנטרי. עלו כל ההצעות, ניסיתי לשכנע שכדאי להגיע הסכמות ולא לשבור מסורת של עשרות שנים לפיה הקואליציה ממנה לראשות הועדה. אם בשעות הקרובות ישתנה משהו אשמח לבטל את הפעולה שלי, ואם לא – אביא שינויי תקנון, ואני סמוך ובטוח שרוב סיעות הבית יתמכו בשינוי".

"ראיתי מריבות שונות בקואליציות שונות אבל בהחלט זה לא יימשך בצורה הנוכחית. אני מקווה מאוד שיתעשתו ושלפחות בכל מה שקשור לפעילות סדירה בכנסת, הדברים יבואו לידי ביטוי בצורה נאותה. כדאי, לפני שמגיעים לנקודת אל חזור, להסיק מסקנות ולפעול כפי שפעלו לפני חודש חודשיים", סיכם אדלשטיין.

לכתבה בדה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.