חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

אובמה הפציר בנתניהו: חזור בהקדם אל המשא ומתן עם הפלסטינים

נשיא ארצות הברית ברק אובמה שוחח הלילה (בין חמישי לשישי) בטלפון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והפציר בו לחזור אל שולחן המשא ומתן, כך על פי הודעה של הבית הלבן.

שיחת הטלפון הוגדרה כ"חלק מההתיעצויות הסדירות" בין שני המנהיגים, אבל בבית הלבן ציינו כי אובמה ונתניהו שוחחו על חידוש תהליך השלום, וזאת על רקע ביקורו במזרח התיכון של מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי שמנסה לחדש את המשא ומתן שהופסק ב-2010.

"הנשיא עודד את ראש הממשלה נתניהו להמשיך ולעבוד עם מזכיר המדינה קרי כדי לחדש את המשא ומתן עם הפלסטינים בהקדם האפשרי", מסרו בבית הלבן, וציינו כי אובמה ונתניהו שוחחו גם על הסוגיות הביטחוניות במצרים, איראן וסוריה.

צילום: רויטרס

מזכיר המדינה קרי יחזור היום לארה"ב לאחר ששוחח עם הגורמים המדיניים בישראל וברשות הפלסטינית, וגורם בכיר במשרדו של קרי אמר כי "זה הולם ומעודד שקיים דיון כל כך רציני על הנושאים האלה. אנחנו מבינים שיש השקפות שונות וחזקות לשני הצדדים, ומעריכים את המאמצים למצוא בסיס משותף כדי לנוע קדימה".

אתמול דחה אבו מאזן את ההחלטה בדבר החזרה למשא ומתן עם ישראל, עד שישראל תסכים לעמוד בתנאים שמציבים הפלסטינים. אבו מאזן נפגש עם בכירי הרשות כדי לעדכן אותם על פגישתו עם מזכיר המדינה, ג'ון קרי.

מקור פלסטיני מסר כי בישיבה הסוערת עלו חילוקי דעות רבים. רוב הנהגת אש"ף החליטה כי כל עוד ישראל לא תכיר במתווה גבולות 67', הקפאת ההתנחלויות ושחרור האסירים אין על מה לדבר.

חבר הוועד הפועל של אש"ף וואסל אבו יוסף אמר לסוכנות הידיעות הפלסטינית מע"ן כי בשל חוסר הוודאות באשר לעמדת ממשלת נתניהו והממשל האמריקאי לגביי קווי היסוד של המו"מ לא היה ניתן להחליט לאן פני ההנהגה הפלסטינית לגבי יוזמת קרי.

הוא הוסיף עוד כי האופציה האופיטימלית של ההנהגה הפלסטנית היא ללכת לכיוון פנייה לאו"ם כדי להפעיל את הקהילה הבינלאומית בנושא. הוא טען כי הימין הקיצוני בממשלת נתניהו מטרפד כל פתרון עתידי בדמות הקמת מדינה פלסטינית.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן