Forbes Israel Logo

אולמרט בביקורת חריפה על נתניהו: "במי אנחנו מתגרים? בארה"ב?"

ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, תקף היום (א') בחריפות את הממשלה הנוכחית על ההתנגחות בארה"ב בנוגע להסכם הביניים עם איראן. "אנחנו צריכים לצאת נגד נשיא ארה"ב? להתווכח איתו בפומבי? להודיע שאנחנו צריכים לבחור חברים אחרים, כי אמריקה נחלשת?", שאל אולמרט בתוכחה "במי אנחנו מתגרים? אנגליה תיתן לנו שלושה מיליארד? גרמניה תיתן לנו מטוסים ופצצות? זה הנשיא שמקצץ בתקציב הביטחון של ארצו – אבל לא מקצץ במימון של כיפת ברזל. הוא האויב שלנו? אותו צריך להשפיל?"

אולמרט בחר לא לציין שמות בנאומו ואף הבהיר כי דבריו "אינם אישיים", אך רמז באופן ברור ביותר כי הוא מכוון את חצי הביקורת שלו בראש ובראשונה אל ראש הממשלה נתניהו.

"עד 2009 המעטנו לדבר ולא יצאנו בהכרזות. לא הפצצנו וחיסלנו משהו מדי יום בדיבורנו, פעלנו בשקט", אמר אולמרט, שרמז בדבריו כי ממשלתו ביצעה פעולות שעיכבו את תכניתה הגרעינית של איראן, אך לא פרסמה את הדבר ברבים.

אולמרט. "עד 2009 המעטנו לדבר" | צילום: רויטרס

"בשום מקרה לא רצינו שהמגעים הללו, הדיונים הללו, הדאגות הללו שהשמענו, יהפכו נושא להתנצחות פומבית בינינו ובין בני בריתנו. בוודאי שלא עלה על דעתנו לנהל קרב נגד בעל הברית מס' 1 של ישראל ולשסות את הקונגרס בנשיא".

"מ-2009 שונתה המדיניות. הפכה למדיניות הצהרות, איומים והוצאות כספיות שנאמדות ביותר מ-10 מיליארד שקל, שנועדו להכין משהו שלא צריך היה להכין ולא השתמשו בו בפועל", הוסיף ראש הממשלה לשעבר. "זה כסף שבוזבז. אם אי פעם ישראל תצטרך לעשות משהו, נצטרך להוציא את הכסף מחדש".

"איני זוכר, למעט הצהרה כללית אחת או שתיים בתקופתי או בתקופת שרון, הצהרות איומים או אזהרות. אני יודע על דיונים שקטים ואינטנסיביים, בלתי פוסקים שקיימתי במשך עשרות שעות עם נשיא ארה"ב בתקופה זו, ג'ורג' בוש".

"אנחנו עשינו – ושתקנו", הוסיף אולמרט. "העובדה שהיו הסכמות או לא היו עם ארה"ב הפכה ללא רלוונטית, כי הפעולות נשמרו כסוד כמוס שלא נחשף, עד שנשיא ארה"ב החליט לחשוף אותו. ניסיון העבר מעיד שאפשר לעשות את הדברים האלה ואפשר גם לא לדבר עליהם".

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן