Forbes Israel Logo

אורבוטק לגויים: עוד אקזיט מרשימת הישראליות הבינלאומיות של פורבס

הישג גדול נוסף לתעשייה ולטכנולוגיה הישראליות הושג אמש, כשחברת אורבוטק, שמומחיותה קנתה לה אחיזה איתנה בתעשיית האלקטרוניקה העולמית, נמכרה לחברת קלה-טנקור (KLA) האמריקאית תמורת כ-3.4 מיליארד דולר.

אשר לוי, מנכ"ל אורבוטק | צילום: יח"צ

KLA תרכוש את אורבוטק במזומן ובמניות, בעלות הגבוהה בכ-17% משווי מניית אורבוטק בבורסה (או במילים אחרות – תמורה של 69.02 דולר למנייה). על-פי דיווחי החברה אמש, העסקה לא תפגע בכ-2,700 עובדי החברה המועסקים בישראל, שכ-700 מהם עובדים במרכז החברה ביבנה. יתרה מכך, מנכ"ל החברה אשר לוי אף רמז כי בעקבות החיבור עם KLA – שתחום מומחיותה משלים את פעילותה של אורבוטק ולא חופף אותו – החברה תוכל אף להגדיל את היקף פעילותה ולהכנס גם לתחומים חדשים.

מי שהרוויחו סכום נאה מהעסקה הם הזוג קובי ויהודית ריכטר, ממקימי החברה ומייסדי חברת הסטנטים מדינול. הונם המעודכן של בני הזוג עומד כעת על 6.1 מיליארד שקל והם ממוקמים במקום ה-22 ברשימת עשירי ישראל.

אורבוטק היא אחת מ-10 החברות שפורבס ישראל דירג לפני קצת למעלה משנה כחברות הישראליות המצליחות ביותר בתחומן בזירה העולמית. לצידה נכנסו לרשימה בשעתו שמות גדולים כמו צ'ק-פוינט, מובילאיי, LiveU ונטפים.

אורבוטק, שנוסדה בשנת 1981, מייצרת מערכות אוטומטיות לבדיקות אופטיות במכונות לייצור מעגלים מודפסים. במילים פשוטות, מוצריה מייצרים את הרכיבים האלקטרוניים העיקריים במפעלים הגדולים ביותר בעולם, מאתרים בהם פגמים ברמת המיקרו־אלקטרוניקה (למשל בשבבים, בכרטיסים אלקטרוניים או במסכים שטוחים) ומתקנים אותם. במילים פשוטות אפילו יותר, ואם נתמקד למשל בסמארטפונים, ניתן לומר כי אין מכשיר שמיוצר בעולם, מבלי שמוצרי החברה נגעו בו.

נוגעת בכל מכשיר | צילום: יח"צ

אורבוטק היא מובילת השוק העולמי הן בתחום המוליכים למחצה והן בתחום המעגלים המודפסים (כשמומחים מעריכים כי מדובר בכ-50%-60% מנתח השוק העולמי), וגם בשוק התחרותי ביותר שלה – המסכים השטוחים – ההערכות הן כי היא מחזיקה בשיעור דומה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.