Forbes Israel Logo

אורבניזם בירוק: פרוור אוסטרלי חדש מבוסס על אנרגיה מבית טסלה

״עיירת הטסלה״ הראשונה בעולם עומדת לחשמל את היבשת הדרומית בתבל.

הפרוור יראבנד, הצומח בימים אלו בקצהו של קיו, פרוור ותיק של העיר מלבורן, ממוקם רק 6.5 קילומטרים ממרכז העסקים הסואן של העיר, והוא מתעתד לחבוק תמהיל של בתים פרטיים, קוטג׳ים טוריים ודירות, ובסך הכל 2500 יחידות. נשמע מוכר? אולי, עד לחלק שבו מבינים שכל אחד מן הבתים הללו יהיה מצויד במכשירים חשמליים ובתאורה שיהיו חסכוניים באנרגיה, כמו גם בגג סולארי ובסוללה ביתית מתוצרת טסלה, הנטענת באמצעות חשמל המיוצר על ידי לוחות סולאריים.

סוללה ביתית מתוצרת טסלה | צילום: אתר החברה

גלנוויל, החברה המפתחת את הפרויקט, מזגה יחדיו בריאות הוליסטית, חדשנות טכנולוגית ואורח חיים קוסמופוליטי כשניגשה למלאכת עיצוב המובלעת בעלת המודעות האקולוגית הגבוהה. יראבנד, אשר תשכון לצד הנהר ירה, תוקף בפארקים רחבי ידיים.

תושביה של יראבנד צפויים לבזבז אנרגיה בשיעור הנמוך מ-80% ביחס למגורים ״רגילים״, וכן לצרוך מים בשיעור הנמוך ב-43%, הודות לתבנית שעל פיה מפותחת העיירה, אשר תתהדר במידה גבוהה מאוד של קיימות. בשל שפע האנרגיה בו תתברך השכונה, תושביה אף יוכלו לטעון את מכוניותיהם החשמליות בחינם בתחנה שתיוחד לכך.

חדשנות טכנולוגית לצד מודעות אקולוגית גבוהה | צילום: אתר החברה

יתרון נוסף שממנו יהנו תושבי השכונה הוא חיבורם ל״קהילה מחווטת בחוכמה״, אשר תכלול אינטרנט מהיר, שוער טכנולוגי חינמי ואפליקציה שתציע טווח גדול של שירותי נוחיות, החל מלוחות זמנים של תחבורה ציבורית וכלה בתפריטים של סידורי הסעות משותפים עד הבית.

הפרויקט, אשר יכוסה בנתיבי אופניים ושבילים להולכי רגל (לצד מערך מצומצם של כבישים למכוניות), יוכל להתרברב במרחבים ירוקים רבים, כולל פארק מוגבה שיקרא ״שביל הנייר״. מספר רב של גני משחקים לילדים ומתקני ספורט ישובצו גם הם בתכנית העיירה.

המוני חנויות ומסעדות יתסיסו את הכפר המתקדם, לצד רובע אשר יוקדש לאמנות ולעיצוב, בו יתארחו תערוכות ויפעלו סדנאות וחללי ״פופ-אפ״ אינטראקטיביים, אשר יציגו את עבודותיהם של אמנים מקומיים ובינלאומיים.

תושבי המקום יוכלו לטעון את מכוניותיהם החשמליות בחינם | צילום: אתר החברה

יראבנד תשכון כחמש דקות הליכה בלבד מתחנת הרכבת אלפינגטון, ותציע לנהגים גישה נוחה לכביש המהיר המזרחי. אוטובוסים הנמצאים בסמיכות יבטיחו גישה לשוק המלכה ויקטוריה ולאוניברסיטת מלבורן בנסיעה בת 15 דקות בלבד.

שישים מהבתים היוקרתיים הכלולים בפרויקט, המתומכרים במחירים הנעים בין 1.48 ל-2.1 מיליון דולר, כבר הוצעו למתעניינים בחודש שעבר, והם אמורים להיות מוכנים לאכלוס בסוף השנה הבאה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.