Forbes Israel Logo

אושרה הצעת לשותפות טכנולוגית למיזם התקשורת של חברת החשמל

חברת החשמל אישרה הצעת שותפות למיזם התקשורת שלה. הוועדה לבחירת משקיע ובעל שליטה במיזם התקשורת הודיעה היום כי אישרה הצעה של קבוצת משקיעים לשותפות טכנולוגית במיזם. ההצעה הוגשה לפני כחודשיים על ידי קבוצת משקיעים הכוללת את חברת ViaEuropa, קבוצת רפק, חברת באטם (BATM), חברה בבעלות מר יהודה זיסאפל, חברה בבעלות פויו זבלודוביץ' ובתמיכתה של חברת סיסקו. 

במהלך השבועות הקרובים תמשיך הוועדה לבחון היבטים טכנולוגיים ועסקיים של ההצעה במטרה להשלים את העסקה ולהתחיל בהקמת חברת תקשורת שלישית בישראל, בנוסף לבזק והוט. ההצעה שתבחר תקנה למשקיעים אחזקות של 60% מהפרויקט. 

במסגרת מיזם התקשורת של חברת החשמל תוקם תשתית סיבים אופיטיים ברחבי הארץ שתאפשר מתן שירותי אינטרנט במהירות של 1 ג'יגה בייט. עלות הפרויקט המוערכת היא כ-5 מיליארד שקל. הפרויקט אושר על ידי משרד האוצר בינואר 2013. 

יפתח רון-טל, יו"ר חברת החשמל | צילום: יוסי וייס

כיום הקישורים המרכזיים של ספקיות האינטרנט מועברים בסיבים אופטיים, אולם צוואר הבקבוק נותר נקודת הגישה הביתית, הנסמכת על כבלי נחושת לרוב. בפרויקט זה התוכנית היא להקים תשתית סיבים ארצית אשר תגיע אל בתי המשתמשים (FTTH).

הסיב האופטי המורכב מזכוכית הוא בעל יתרונות רבים במערכות התקשורת ביחס לכבלי הנחושת הנמצאים בשימוש כיום. הסיב האופטי חסין יותר כנגד הפרעות חיצוניות כאלו הנגרמות בשל מזג אוויר לדוגמא. הסיב גם אינו רגיש למים או ללחות והניחות הנמוך (היחלשות הסיגנל למרחקים ארוכים) שלו לעומת כבל הנחושת, מאפשר שימוש לטווחים ארוכים מאוד ללא צורך במגברים.

לאחר אישור הצעת המשקיעים אמר יו"ר חברת החשמל יפתח רון טל: "מיזם התקשורת הוא מהחשובים ביותר במדינת ישראל והוא עתיד לקדם את תושבי מדינת ישראל, פריפריה ומרכז, ולשים את מדינת ישראל בשורה אחת עם המדינות המפותחות".

סמנכ"ל לוגיסטיקה בחברת החשמל ויו"ר ועדת הבחירה צביקה חרפק אמר: ""בתום חודשיים של למידה מעמיקה של מסמכי ההצעה העסקית הבסיסית אנו מוצאים כי המציע כשיר. מדובר בשלב פרוצדוראלי חשוב מהמעלה הראשונה, היות ומהווה תנאי הכרחי להתקדמות לשלב האחרון בהליך הבחירה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.