Forbes Israel Logo

אושר הסדר הטיעון: השופט לשעבר דן כהן ישלח ל-6 שנות מאסר

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, חאלד כבוב, אישר הבוקר את הסדר הטיעון בפרשת השופט לשעבר דן כהן, אשר נקבע לפני כחודשיים בפרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה).

בהתאם להסדר הטיעון גזר כבוב על כהן 6 שנות מאסר בפועל (בניכוי של 3 חודשים בהם שהה במעצר בחו"ל) ובניקוי תקופת מעצרו של כהן מחזרתו לארץ למתן גזר הדין), מאסר של שנתיים על תנאי למשך 3 שנים וקנס של 10 מיליון שקלים. 5 מיליון שקלים מתוכם שיולמו בתוך 45 יום, ו-4 מיליון יחולטו לאוצר המדינה. הכספים המוקפאים בחשבונו של כהן בפנמה ישמשו להבטחת התשלום. יתרת התשלום תשולם בתוך שנה.

במסגרת עיסקת הטיעון הודה כהן עבירת שוחד, עבירת מרמה והפרת אמונים ושיבוש מהלכי משפט. דן כהן שימש בעבר כשופט בבית המשפט המחוזי בבאר שבע. לפני כן שימש כדירקטור בחברת החשמל, וב-1993 מונה גם ליו"ר ועדת הנכסים של החברה. במסגרת תפקידו זה פעל לאישורן של עסקאות רכש במאות מיליוני שקלים, ובהן רכישת טורבינות גז מחברת "סימנס" ורכישת קרקע מצפון לתחנת הכוח אשכול באשדוד מחברת "רוגוזין". באביב 2001 פרש כהן מתפקידו בחברת החשמל.


דן כהן (מימין) | צילום: רויטרס

בשנת 2009 הוגש נגד כהן כתב אישום בחשד לקבלת שוחד של עשרות מיליוני שקלים (מחברת סימנס ומחברת "רוגוזין"), קבלת דבר במרמה, רישום כוזב במסמכי תאגיד, מרמה והפרת אמונים של עובד ציבור, סיוע לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, ושיבוש מהלכי משפט.

בעקבות בקשה של רשויות החוק בישראל נעצר כהן ב-25 באוגוסט 2009 בלימה בירת פרו. עם המעצר ביקשה ישראל את הסגרתו. באוקטובר 2009 אישר בית משפט בפרו את בקשת ההסגרה. בסוף נובמבר שוחרר כהן למעצר בית ובדצמבר 2009 החליט בית משפט בפרו על ביטול צו ההסגרה בשל פגמים שמצא בית המשפט בבקשה הישראלית. לאחר דיון בנושא החליט בית המשפט העליון בפרו לאשר את הצו, והורה על הסגרתו של כהן לישראל, אולם בינואר 2011 החליט נשיא פרו להקפיא את הליך ההסגרה, וזאת מבלי שנימק את החלטתו.

ב-16 במרץ 2013 נענו שלטונות פרו לבקשת ישראל להסגרת כהן, והעלו אותו על מטוס בדרכו לישראל. באותו החודש כבר נחת כהן בישראל, ונעצר בנמל התעופה בן-גוריון. מעצרו הוארך עד תום ההליכים המשפטיים. באפריל 2013 החליט בית המשפט העליון לדחות את הערר שהגיש כהן על החלטת המחוזי בנימוק כי כהן אינו ראוי לאמון.

 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.