Forbes Israel Logo

אזהרת רווח בלאומי: הרבעון הרביעי יסתכם בהפסד של 100 מיליון שקל

בנק לאומי פרסם היום אזהרת רווח. הבנק בניהולה של רקפת רוסק עמינח מעריך כי הרבעון הרביעי של שנת 2012 יסתכם בהפסד נקי של 100 מיליון שקל.

למרות האזהרה החריגה לבנק, במבט שנתי, התוצאות השנתיות של הקבוצה לשנת 2012 יצביעו על רווח נקי של למעלה ממיליארד שקל. נתונים אלה אינם כוללים את התוצאות העסקיות של החברה לישראל שטרם פורסמו ובה מחזיק הבנק ב-18%.

ההפסד ברבעון הרביעי נובע בין היתר לאור החלטת הבנק לבצע הפרשה בסך של כ-340 מליון שקל ברבעון הרביעי של 2012. ההפרשה נועדה לכסות הוצאה שעלולה להיגרם לקבוצה כתוצאה מהחקירות שמנהלות הרשויות בארה"ב בעניין לקוחות שהם נישומי מס בארה"ב. יצויין כי החקירות מתייחסות לשנים 2002 עד 2010. הפרשה זו כוללת גם הוצאות יועצים ונותני שירות חיצוניים בקשר עם ביצוע החקירות.

רוסק וברודט | צילום: רויטרס

הבנק מציין כי הסכום עדיין לא סופי וכי קיימת אפשרות שההוצאה הסופית תהיה גבוהה משמעותית. כמו כן, מציין הבנק כי אין ההפרשה מעידה על הודאה בטענה כלשהי שעלולה לעלות כנגד הקבוצה על ידי הרשויות בארה"ב.

נזכיר כי הרווח הנקי של בנק לאומי ברבעון השלישי של השנה הוכפל ביותר מפי 3, מ-155 מיליון שקל ל-479 מיליון שקל. מהדוחות של הרבעון השלישי עלה כי הכנסות הבנק מריבית עלו ב-31 מיליון שקל ל- 1.8 מיליארד שקל, וחל זינוק משמעותי בהכנסות שאינן מריבית – מ-675 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה, ל-1.2 מיליארד שקל ברבעון השלישי השנה.

"אזהרת רווח בבנק אינה אירוע שגרתי, קל וחומר לא אזהרת רווח הנובעת ממחיקות ענק בסדר גודל שזכינו לקבל הבוקר בבנק לאומי", אמר יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון. "אין מקום לפאניקה של ממש כתוצאה מההפרשה, שכן מדובר באירוע שאינו מצביע על שחיקה במדדי פעילות תפעוליים ואינו מצביע על הידרדרות בתיק האשראי של הבנק. נראה כי ההפרשה הנוכחית בדוחות הרבעון הרביעי של שנת 2012 מיועדת בין השאר על מנת לנקות אורוות עבור הצוות הניהולי החדש של בנק לאומי. אין צל של ספק זו שנה בה בעלי המניות בבנק לאומי יכולים רק להתקנא בביצועי המתחרה הגדול בנק פועלים שצפוי לסכם שנה עם רווח הגבוה בכ-140% מזה של בנק לאומי,.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.