חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

אזורי תעשייה חדשים יוקמו במועצה אזורית שומרון

רגע לפני שנציב זכויות האדם של האו"ם מגבש רשימה שחורה של חברות שיש להן קשר למפעלים ביהודה ושומרון, מזרח ירושלים והגולן: חנך היום שר הכלכלה מפעל חדש באזור תעשייה ברקן והודיע על הקמת אזורי תעשייה חדשים במועצה אזורית שומרון לבקשת ראש המועצה.

על רקע הפרסומים על בקשת נציב זכויות האדם של האו"ם ממדינות החברות באו"ם לגבש הערות לרשימה השחורה של חברות בעולם שיש להן זיקה למפעלים ביהודה ושומרון, מזרח ירושלים ורמת הגולן עד תחילת ספטמבר – חנך היום שר הכלכלה ח"כ אלי כהן יחד עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן מפעל חדש באזור תעשייה ברקן, שעבר דווקא עכשיו ממרכז הארץ לשומרון, זאת כסמל להתחדשות וההתפתחות התעשייתית המהירה של המקום וכתשובה הולמת לתנועת החרם.


טקס חניכת המפעל החדש

במהלך האירוע חשף שר הכלכלה את היקף ההטבות המיועד לחברות ומפעלים ביהודה ושומרון, ואת התוכניות לעתיד לחיזוק האזור. זאת על אף תנועת החרם וכתשובה לה. לדבריו: "במהלך 3 שנים האחרונות השקענו מאות מליוני שקלים באזור יהודה ושומרון בנושא של פתיחת מפעלים ליצואנים בלבד. לבקשת ראש המועצה האזורית שומרון, ולאחר דיונים בנושא בין הצוותים המקצועיים, החלטנו יחד עם הצוותים המקצועיים לאשר הקמת אזורי תעשייה חדשים בשומרון".

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון בירך על הדברים ואמר: "זו התשובה הציונית שלנו לתנועת החרם. כל הדברים הללו – נהירה וביקוש עצום של חברות לעבור לשומרון, הקמת איזורי תעשייה חדשים, והיום, חנוכת המפעל ה-165 באזור תעשייה ברקן, מפעל שהועתק מפתח תקווה – מלמדים שאין לתנועת החרם סיכוי לדכא את הדבר הנפלא הזה שקורה כאן. דו קיום בלב המזרח התיכון ותעשייה פורחת. לשמחתי אנחנו לא מצליחים לעמוד בביקושים לכן ביקשנו מהשר לתמוך בהקמת אזור תעשייה חדש בשומרון ואני שמח שהוא נענה לבקשה".

אלי דוד, הבעלים של חברת א.ד טכנולוגיות סינון, שנחשבת לאחת החברות המתקדמות בארץ בייצור מסננים ופילטרים לתעשייה, הביע התרגשות רבה מהמעמד ואמר: "לא רק שאני לא חושש מהרוחות המנשבות מאירופה ומהאו"ם, אלא שאני מאמין שהמעבר הזה לאיזור תעשייה ברקן יביא לצמיחה ושגשוג של החברה. אני מודה לראש המועצה ולשר שכיבדו אותנו בנוכחותם ברגע המרגש הזה".

עוד חשף דגן במהלך האירוע כי איזור תעשייה ברקן מייצא במאות מיליוני שקלים למדינות אירופה, ארה"ב, אפריקה ואף כמה ממדינות ערב. באזור תעשייה ברקן פועלים 165 חברות תעשייה, שרובן מייצאות לאירופה ולארה"ב. נכון להיום ישנה רשימת המתנה של כ-60 חברות המבקשות להכנס למקום.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן