Forbes Israel Logo

אז איך הצביעו השכנים שלכם? התפלגות הקולות לפי ערים

עם פרסום תוצאות מדגמי הטלוויזה אתמול בלילה, נראה היה כי הושג תיקו קשה לפיצוח בין הליכוד והמחנה הציוני, אך ככל שעברו השעות ותוצאות האמת זרמו אל ועדת הבחירות המרכזית, התברר כי התמונה חד צדדית בהרבה: הליכוד זכתה ב-30 מנדטים לעומת 24 מנדטים בלבד למחנה הציוני.

תוצאות האמת 

כיצד נוצר הפער שאף סקר לא חזה? הנה נתוני ההצבעה לפי ישובים, שיכולים ללמד את סיפור הבחירות:

על פי נתוני ועדת הבחירות המרכזית העיר בה הורגש ההישג הגדול של נתניהו היא ירושלים שם קיבלה מפלגת הליכוד יותר מ-24% מקולות הבוחרים, לעומת קצת יותר מ-8% למחנה הציוני. בתל אביב ניצח הרצוג עם 34% מקולות הבוחרים, הליכוד עם 18% בלבד ומרצ עם כ-13% מהקולות. גם בחיפה הורגש יתרון להרצוג עם 25% לעומת 20% בלבד לליכוד.

אך ככל שמתרחקים מהמרכז, אפשר לראות את יתרונו הבולט של נתניהו: בבאר שבע זכה ראש הממשלה ב-37% מהקולות ובאשקלון נרשמו 39% לטובתו. גם בראשון לציון ובאשדוד מוביל נתניהו עם כ-30% מקולות הבוחרים. בקריית שמונה הצביעו כמעט 39% מהבוחרים עבור הליכוד ובנהריה קיבל נתניהו 34% מהקולות לעומת 16% בלבד למחנה הציוני. בעפולה יותר מ-44% הצביעו לנתניהו ואילו 11% בלבד להרצוג. 

מהיכן בכל זאת הגיעו המנדטים של המחנה הציוני? מהרצליה, רמת השרון ורעננה שם הצביעו למפלגתו של הרצוג 34%, 44% ו-32% בהתאמה. גם ברעננה נרשם ניצחון למחנה הציוני עם כמעט 33% לעומת הליכוד עם 21% בלבד. 

הנתונים של יישובי יהודה ושומרון עולים בקנה אחד עם טענותיו של יו"ר הבית היהודי כי רוב הקולות של מפלגתו זלגו ברגע האחרון לנתניהו – כך באריאל זכה הליכוד ברוב של 46% לעומת 13% בלבד לבית היהודי. 

כחלון שמסתמן כלשון המאזניים של הבחירות הגיע למקום הרביעי בחולון עם כמעט 12% מקולות הבוחרים ולמקום החמישי בתל אביב עם יותר מ-6%. גם בראשון לציון הוא רשם הישג מרשים עם 11% מהקולות ובבאר שבע רשם כחלון 9% מקולות הבוחרים. 

הרשימה המשותפת של המפלגות הערביות, מנצחת נוספת של הבחירות, זכתה כצפוי לתמיכה רבה בישובים הערבים, אך גם למספרים נאים בערים מעורבות כמו רמלה, שם קיבלה 15% מהקולות ולוד בה הצביעו עבורה 16%. 

– לחלוקת הקולות לפי ישובים 

– לחלוקת הקולות לפי קלפיות 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.