Forbes Israel Logo

אז כמה באמת שווה ארנון מילצ'ן?

לאחר שנים בהן הכחיש ארנון מילצ'ן את השמועות כי היה סוחר נשק מטעם מדינת ישראל, ואף מעורב בתוכנית הגרעין שלה, אישר אמש מפיק העל ההוליוודי בתוכנית "עובדה" את השמועות עליו.

מילצ'ן סיפר בתוכנית כי שימש סוחר נשק בעידוד ומטעם המדינה, עת שהיה אחד המפיקים המובילים בתעשיית הסרטים האמריקאית.

פורבס ישראל בדק את שוויו האמיתי של ארנון מילצ'ן: בדירוג היהודים העשירים ביותר בעולם, מצוי ארנון מילצ'ן במקום ה-50 והמכובד, עם הון של 4.2 מיליארד דולרים, ובמקום ה-308 ברשימת עשירי העולם של פורבס.

את חברת הדשנים שירש מאביו הפך לעסק של 125 מיליון דולר, עם אחזקות בתחומי החקלאות, התעופה-חלל, מוצרי בריאות לבעלי חיים, פלסטיק, סיבים אופטיים ופרמצבטיקה. בשנת 1991 הקים מילצ'ן חברת הפקות עצמאית בשם "new regency" שאחראית ללהיטים הוליוודיים כמו "לשחרר את ווילי", "מועדון קרב", "מר וגב' סמית" ועוד.

אחראי לכמה מהסרטים המצליחים ביותר וסוחר נשק. ארנון מילצ'ן | צילום: רויטרס

בספר "חשאי: חייו של ארנון מילצ'ן – סוכן סודי שהיה לטייקון הוליוודי", שיצא בשנת 2011, טענו כותביו שמילצ'ן היה שנים רבות סוכן של הלשכה לקשרי מדע (לק"ם), והשתתף ברכש ובמימון רכיבים לתוכנית הגרעין הישראלית. נוסף על כן, בספרם של יוסי מלמן ודן רביב "מלחמות הצללים – המוסד וקהילות המודיעין" מילצ'ן מוזכר כשותף בלשכה לקשרי מדע (לק"ם) וכאחד מסוחרי הנשק הכי גדולים בשירותה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.