Forbes Israel Logo
מתקן שיגור הטילים של ספייס איקס בטקסס. צילום: shutterstock
מתקן שיגור הטילים של ספייס איקס בטקסס. צילום: shutterstock

אז למה מתכנן המיליארדר אילון מאסק להקים עיר חדשה בטקסס

מייסד טסלה ו-SpaceX אילון מאסק רוצה להקים עיר בשם Starbase סביב אתר שיגור הטילים שלו בטקסס. אז מי יתגורר בה ובאיזה מטבע וירטואלי ישתמשו התושבים?

המיליארדר אילון מאסק פנה לגורמים במחוז טקסס, שם יש ל-SpaceX אתר שיגור פרטי ומתקן לייצור רקטות, בנושא הקמה של עיר חדשה שתיקרא Starbase, אמרו גורמים רשמיים.

ראש מחוז קמרון, השופט אדי טרוויניו, אמר ביום שלישי כי חברת החלל הפרטית של אילון מאסק, SpaceX, הודיעה על האינטרס של מאסק לשלב את כפר בוקה צ'יקה, שם SpaceX בונה את רקטת ה-Starship שלה.

טרביניו ציין כי המחוז פתוח להתאגדות, אך על התהליך לעמוד בכל חוקי ההתאגדות הממלכתיים ואמר כי המחוז יעבוד על כל עתירה בהתאם לחוק. מאסק אמר ביום שלישי שהוא מקווה לשלב "אזור גדול בהרבה מבוקה צ'יקה".

מאסק פרסם כבר הצהרה מסתורית על הקמת עיר בטקסס בשם Starbase ביום שלישי, ובהמשך הוסיף כי היא תהיה ידידותית לכלבים ותובל על ידי הדוג', התייחסות ללוגו של מטבע Dogecoin שהוא אישר בחודש שעבר.

מטבע הקריפטו דוג'קוין. צילום: shutterstock
מטבע הקריפטו דוג'קוין. צילום: shutterstock

בכך, מרחיב מאסק, שלפי הערכת פורבס שווה כמעט 164 מיליארד דולר, את טביעת הרגל שלו במדינת הכוכב הבודד. ל-SpaceX יש גם אתר במקגרגור, עיר באמצע הדרך בין אוסטין לדאלאס, והשבוע, משרות דרושים גילו כי החברה מחפשת להקים מתקן ייצור באוסטין. The Boring Company החלה לגייס באזור אוסטין בנובמבר, והעיר הוכרזה כמיקום מפעל הגיגה הבא של טסלה. מאסק אישר בדצמבר כי הוא עובר לטקסס מקליפורניה.

צילומים: Shutterstock

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.