חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

אחד בפה: חיישן מיוחד יסייע לבריאות השיניים שלכם

לכולנו יש הרגלים רעים, רבים מהם קשורים לדברים שאנחנו מכניסים לפה, החל מסיגריות וכלה בשתייה ממותקת בכמויות מטורפות. לאחרים ישנן הפרעות בתחום זה, כמו אכילה כפייתית או לחלופין הרעבה עצמית. רבים מאיתנו גם מבטיחים לעצמם מדי פעם שזהו, עכשיו אני נגמל, רק עוד פעם אחת וזהו. לכן ההמצאה הטייוואנית החדשה – חיישן ווי-פי לשיניים – מרתקת כל כך.

לפתוח פה גדול

החיישן, פיתוח של האוניברסיטה הלאומית של טייוואן, מורכב על השן, ומנטר את הדברים שנכנסים אליכם לפה. ברגע שעברתם על החוקים שהוגדרו, למשל עישנתם סיגריה, החיישן שולח את המידע אוטומטית לרופא המשפחה שלכם, ונראה אתכם מסתכלים לו בעיניים אחרי שהבטחתם שזהו ולא קיימתם.

אבל לא רק סיגריות יודע לזהות החיישן, קטן כל-כך שניתן להרכיבו בקלות בתוך הפה, הוא יודע לזהות פעולות רבות כגון לעיסה, שיעול, דיבור, וכן – גם עישון. לא מדובר רק בניסוי בתנאי מעבדה, שמונה נסיינים מאושרים כבר התקינו את החיישן בפיהם, והתוצאות מבטיחות במיוחד – החיישן הצליח לזהות נכונה פעולות ותנועות פה ב-94 אחוזים מהמקרים.


צילום: מתוך המחקר 

כמובן שהחיישן יכול לבוא לידי שימוש לא רק במקרים של מעקב אחר הרגלים רעים כאלה או אחרים, או באופן כללי על מה שאתם מכניסים לפה, אלא גם בעבור רופאי שיניים שרוצים לנטר את מטופליהם. כך למשל יוכל המכשיר לעקוב אחר חריקות שיניים תוך שינה, וכיוצא בזה.

הבעיה הטכנית היחידה היא שנכון לעכשיו החיישן מחובר לכבל חיצוני, כאשר הצעד הבא העומד מול המפתחים הינו כמובן התקנת סוללה נטענת ותקשורת אלחוטית. הם גם מתכננים לייצר מעין עמדת הטענה ופריקת מידע, דוגמת זו הקיימת כבר בעבור מברשות שיניים חשמליות, בעיקר לשימושם של אלה שהתקינו את החיישן על שן מלאכותית אותה הם מסירים מדי לילה.

בעיות נוספות אותן יש לפתור קשורות כמובן לשאלת הבטיחות. ראשית, מדובר בחיישן קטן מאוד, ויש להזהר שלא יבלע על-ידי המשתמשים. שנית, מכיוון שהוא נמצא תמיד בסביבת הפה, יש לדאוג שהאלקטרוניקה שבו לא תתחרפן במקרה של מגע עם מים. ואולי הכי חשוב – בעולם בו גם מהסמארטפונים שלנו אנחנו משתדלים להזהר, באמת הייתם רוצים להכניס לפה מכשיר שמקרין – ולא משנה אם ווי-פי או בלוטות‘ – באופן קבוע?

לידיעה המקורית באתר גיקטיים

עוד בגקיטיים:

הנחייה בקרב שירותי מודיעין וביטחון בעולם: המנעו משימוש במחשבי לנובו

ראש בראש: ניטור פעילות גופנית ושינה – UP מול Flex

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן