Forbes Israel Logo

אחרי החג: ירידות חדות נרשמו בבורסה; סלקום צנחה ב-11.8%

על רקע ירידות השערים בפתיחת שבוע המסחר בעולם ולאחר חופשת השבועות בבורסה המקומית אתמול, המסחר בתל אביב ננעל בירידות חדות. 

מדד ת"א 25 ירד ב-1.4%, מדד ת"א 100 איבד 1.3% מערכו ומדד הבנקים נחלש ב-1.2%. מדד הנפט והגז התכווץ ב-1.2%, מדד הנדל"ן השיל מעליו 0.9% ומדד התקשורת התרסק ב-2.6%.

את שווקי העולם ממשיכות להעסיק ההערכות בדבר החלטת הפד השבוע על שיעור הריבית למשק האמריקאי. ההערכות האופטימיות ביותר מדברות על העלאה נוספת לשנת 2016 בחודש ספטמבר ולא נראה כי הוגעת הפד השבוע תוביל להעלאת ריבית מפתיעה. גם משאל עם הבריטי שעתיד להתקיים ב-23 לחודש מרכז עניין רב בשווקים על רקע האפשרות כי האנגלים יפרשו מגוש האירו.

על רקע אלו נפתחה הבורסה בוול סטריט לפני שעה במגמה שלילית. רכישת לינקדאין על ידי מיקרוסופט מרכזת עניין בעולם, כאשר מדובר ברכישה הגדולה ביותר שביצעה ענקית המחשבים עד כה, לפי שווי של 26 מיליארד דולר. 

בשוק המניות המקומי חברות התקשורת ריכזו עניין על רקע הדיווחים מהימים האחרונים כי יתכן שיתוף פעולה בין גולן טלקום לבין הוט מובייל, כשזו האחרונה תאפשר לגולן שימוש בתשתיותיה ובכך תחסוך ממנה את ההתקשרות עם סלקום. סלקום מצדה הודיעה כי אם תיחתם עסקה מהסוג הזה היא תדרוש מגולן פירעון חוב והחזר הנחות בסכום מצטבר של כ-900 מיליון שקל. מניית סלקום הגיבה לכל אלו בירידות הבוקר וצנחה ב-11.8%. מניית פרטנר נחלשה ב-6.1%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.