Forbes Israel Logo

אחרי התל אופן: עיריית ת"א בוחנת הקמת תחנות להשכרת מכוניות

אחרי התל-אופן יגיע התל-רכב? עיריית תל אביב והרשות לפיתוח כלכלי בתל אביב-יפו הפיצו בקשות לקבלת מידע בנושא הקמת מערך עירוני להשכרת כלי רכב לפי שעה. הבקשה הופצה לחברות בארץ ולגופים בינלאומיים המפעילים מערכים דומים ברחבי העולם. בין היתר, נעשו פניות גם ליבואנים ויצרנים של רכבים חשמליים.

בעירייה הבהירו שמפעיל המערך יידרש לתת פתרונות לנסיעה בין עירונית ברדיוס של כ-100 קילומטרים מחוץ לתל אביב, ולהעמיד לרשות המשתמשים צי של רכבים מסוגים וגדלים שונים. בנוסף, הוא יצטרך להתחייב שעלות השימוש ברכב לחצי שעת נסיעה לא תעלה על 25 שקל, ולתת אפשרות להשאיר את הרכב בתחנה שונה ממנה הוא נלקח, בדומה למערך התל-אופן.


צילום: רויטרס

עוד נקבע, שעיקרון ההפעלה של מערך השכרת כלי הרכב יהיה דומה לזה של תחנות תל-אופן, ויוצבו תחנות רבות להשכרת והחזרת מכוניות ברחבי העיר.

"המטרה העיקרית היא לתת מענה תחבורתי, שיאפשר לתושבי העיר ומבקריה לוותר על רכבם הפרטי לחלוטין, ולהתנייד בתוך תל אביב בתחבורה ציבורית בלבד (רכבת, אופניים, אוטובוסים ובעתיד – רכבים חשמליים), דבר אשר יפחית פליטת גזי חממה וייתן מענה לצפיפות על הכבישים ולמצוקות חנייה", ציינו בעירייה.

ראש העירייה, רון חולדאי, התריע שמצב התחבורה הציבורית בתל אביב מחמיר. "איננו יכולים להמתין עוד לשיפור הדחוף הנדרש במערכת התחבורה הציבורית", הוא הסביר והבטיח: "נייצר אלטרנטיבות לרכב הפרטי, הגורם נזקים סביבתיים וכלכליים בלתי נסבלים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.