חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

אחרי רבעון מוצלח: יאהו מכוונת לשוק הסמארטפונים

הדרך החדשה של יאהו עוברת השוק הסמארטפונים. אחרי שהציגה החברה תוצאות מרשימות ברבעון השלישי של השנה, מכריזה המנכ"לית החדשה שלה מריסה מאייר כי כעת מכוונת החברה לפעילות המותאמת למשתמשי הסמארטפונים. 

לדברי מאייר המטרה של החברה כעת היא לעדכן את אתר האינטרנט ולהפוך אותו למודרני וידידותי למשתמשי הטלפונים החכמים. "אנחנו מחוייבים לשורשינו כחברת אינטרנט המתמקדת בחוויית המשתמש", אמרה מאייר אמש. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

עוד אמרה מאייר כי החברה בוחרת להתמקד בפעילותה הקיימת, תוך חיפוש אתגרים חדשים במקום להתחיל לעבוד בתחום חדש. לדבריה המטרה היא להדגיש את יתרונותיה הקיימים ולחזק אותם. 

באמת מבינה את החברה, מריסה מאייר מנכ"לית יאהו | צילום: רויטרס

מטרתה העיקרית של מאייר ברבעון השלישי הייתה לגבש מדיניות אחידה של החברה כולה ולפקח על המעבר לטכנולוגיות המותאמות לשוק הסמארטפונים. מאייר מתכננת להתמקד בפיתוחים הטכנולוגיים ולא בתוכן האינטרנטי שיאהו מציעה. 

דבריה של מאייר שנמסרו יחד עם הדוחות הרבעוניים של יאהו שהכו בתחזיות והביאו לעלייה של 4.6% במנייה הבהירו באופן חד משמעי כי החברה נכנסת לתחום בו חברות טכנולוגיות גדולות אחרות נאבקות מזה זמן מה, עולם המובייל. 

מאייר הפתיעה את האנליסטים שחזו לחברה רווח של 25 סנט למנייה, כשדיווחה על רווח נקי של כ-360 מיליון דולר (עלייה של כ-17%) ברבעון השלישי של שנת 2012, או 35 סנט למניה. זאת לעומת 298 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2011, או 23 סנט למניה. הכנסות החברה הסתכמו ב-1.09 מיליארד דולר, לעומת צפי להכנסות של 1.08 מיליארד דולר (עלייה של 2%). זאת לעומת 1.07 מיליארד דולר ברבעון השלישי ב-2011.

האנליסטים בוול סטריט בהחלט התרשמו מדבריה של מאייר. "היא הוכיחה את עצמה והראתה לכל מי שלא היה בטוח שלחברה יש כיוון ברור", אמר האנליסט אנדרו סקווין מחברת RBS והוסיף, "היא בהחלט מבינה את החברה ויודעת לזהות את היתרונות והחולשות שלה". 

מאיייר היא המנכ"לית השלישית של יאהו בשנה האחרונה. היא נכנסה לתפקידה מיד לאחר התפטרותו של המנכ"ל הקודם סקוט תומפסון שעזב בעקבות ספקות שהתעוררו לגבי תאריו האקדמיים. 

יאהו היא חלוצה אמריקאית בתחום האינטרנט, אך בשנים האחרונות היא נותרה מאחור לאחר כניסתן של חברות טכנולוגיות רבות לענף ובשל העובדה כי לא הצליחה להשתלב בגל הרשתות החברתיות. את מרבית הכנסותיה משיגה החברה עד היום מפרסום באתר האינטרנט שלה. 

כ-700 מיליון גולשים נכנסים לאתר האינטרנט של יאהו מדי חודש, מה שמשאיר אותה בראש רשימת החברות הטכנולוגיות בעולם. אולם בשל מגמת ירידה בנאמנות הגולשים לאתר, נוצר הצורך להשקיע בתחומים אחרים, כשבראשם שוק הסמארטפונים. 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן