Forbes Israel Logo

איי.די.או חתמה על עסקה לרכישת 5,800 דירות בברלין בכ-2 מיליארד שקל

חברת איי.די.או התקשרה בעסקה לרכישת 5,800 דירות במערב ברלין בשטח כולל של 400 אלף מ"ר, ובסכום של 2 מיליארד שקל. העסקה תגדיל את מספר יחידות הדיור שבבעלות החברה מכ-8,200, לקרוב ל-14,000, בשווי כולל של כ- 5.5 מיליארד שקל.

"העסקה הנוכחית משקפת את יכולתה של החברה לפעול ולהתקשר בעסקות ענק מורכבות", אמר שלמה זהר, מנכ"ל איי.די.או. " אני בטוח ביכולתה של איי.די.או לייצר סינרגיה בין תיק הנכסים הקיים של החברה לבין תיק הנכסים החדש ולהמשיך ולשפר את תוצאות פעילותה".

להערכת החברה, עם השלמת העסקה, ההכנסות הכוללות משכר דירה יגיעו לכ-305 עד 315 מיליון שקל בשנה ותזרים המזומנים מהפעילות יעמוד על כ-120-130 מיליון שקל בשנה. לצורך מימון העסקה, מתכוונת החברה לפנות לגיוס של כ-375 מיליון שקל בהנפקת זכויות ולגיוס סדרת אגרות חוב בהיקף של עד 375 מיליון שקל נוספים.

מניותיה של איי.די.או, ששיכון ובינוי מחזיקה בכ-37% ממנה, החלו להיסחר בשבוע שעבר במדד ת"א 100. משה לחמני, יו"ר שיכון ובינוי אמר כי בקבוצה "מברכים על העסקה שמהווה צעד נוסף ביישום האסטרטגיה הבינלאומית שלה, פותחת פתח להזדמנויות עסקיות חדשות ומציפה ערך לבעלי המניות".


משה לחמני יו"ר שיכון ובינוי ודירקטור באיי די או | צילום: סיון פרג'

עופר קוטלר, מנכ"ל קבוצת שיכון ובינוי ויו"ר איי.די.או הוסיף כי "העסקה היא צעד נוסף בתכנית האסטרטגית של החברה להרחיב את פעילותה בשוק המגורים בברלין. על מנת לשפר את הרווחיות ואת היעילות התפעולית של איי.די.או, עלינו לשאוף להיות שחקן משמעותי בתחום, ולכן היה חשוב לנו לאתר ולסגור עסקה מהסוג הזה. שיכון ובינוי מאמינה ביכולת הצמיחה של החברה ולכן תשתתף בהנפקת הזכויות כשזו תעשה ע"י החברה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.