Forbes Israel Logo

איך ולמה הנקסוס 7 של גוגל חם יותר מהאייפד של אפל?

לראשונה, מוצר של אפל הוא לא תפוח האדמה הלוהט ביותר בסצנה בתחום החומרה. השבוע, לפחות, הסטטוס מעורר הקנאה הזה הולך לטאבלט הנקסוס 7 החדש של גוגל. לפי הדיווחים, כמה משווקים כבר נותרו סולד-אאוט מהטאבלטים בגודל 7 אינץ', ואפילו לחנות המקוונת של גוגל יש רק את גרסת ה-8 ג'יגה בייט הזולה יותר.

יש לזכור, כמובן, ש"סולד אאוט" לא אומר הרבה בלי שיודעים כמה יחידות נמכרו. זה תכסיס ישן של אפל, אם כי לזכותה ייאמר כי לרוב מסתבר שנמכרו המוני יחידות ממה שזה לא יהיה ש"סולד אאוט". בכל מקרה, מכירת המלאי כולו של מוצר בקירוב להוצאתו לשוק היא כלי שיווקי נהדר, כפי שאפשר לזהות מכל כותרות ה"דרישה שלא תיאמן" בתקשורת.

סולד אאוט, מה הוא אומר? הנקסוס 7 | צילום: רויטרס

אבל מגיע לגוגל קרדיט על יותר מסתם שיווק. כעת משהח"מ ניסה את הטאבלט לאורך כמה שבועות, בעזרת מודל שסופק באופן זמני ע"י גוגל בוועידת המפתחים שלה, ויכול להסביר מדוע הנקסוס 7 הוא הגאדג'ט הכי חם כרגע:

* הוא מרגיש ונראה, אם להשתמש במינוח טכני, חלקלק. העובדה היא שלמוצרי אפל יש מראה ותחושה שמעטים יוכלו להשתוות אליהם, ואפילו הנקסוס 7 לא לגמרי מגיע לשם. אבל הוא ממש, ממש קרוב. הוא מרגיש איתן יותר מהאייפד, אבל קל ממנו בהפרש משמעותי. ההעברה על גביו היא גם חלקה להפליא.

* גודל ה-7 אינץ' (18 ס"מ) הוא גודל קורץ ונוח. הוא קל להחזקה ביד אחת, ולהעברה בשנייה. הוא גם מתאים לכיס מכנסיים או ארנק-נשים באופן נוח מפתיע, לפחות לפרק זמן קצר. קח שהוא זמין יותר לנשיאה למקומות שונים מאשר הטאבלטים הגדולים יותר.

* אומנם המסך איננו רשתית כמו באייפד, אך הוא עדיין נראה חד ובהיר מאוד.

* אולי אין לו את כל האפליקציות, או כמה מהחדשות והגדולות שבהן כמו שלאפל יש, אבל יש לו המון. כולל מוצלחות במיוחד.

* הוא זול. ב-199$ בארה"ב, מדובר בפחות מחצי מהמינימום של 399$ לאייפד. המחיר הזה כמעט שהופך את הנקסוס 7 לקניית- דחף, ולכל הפחות – למתנה שלא קורעת את הכיס יותר מדי.

* פרשני-העל וולט מוסברג (וול סטריט ג'ורנל) ודיוויד פוג (ניו יורק טיימס),ואפילו מ.ג.סיגלר – הפרשן שמתעב את גוגל ומעריץ את אפל – כולם אהבו אותו. וגם כמעט כל אחד אחר.

אבל אי אפשר בלי להזכיר גם את החסרונות. מסך ברירת המחדל הוא אנדרלמוסיה של אפליקציות, 'הספריה שלי', והמלצות על אפליקציות ומגזינים שלא ממש רלוונטיות. גם ארגון האפליקציות אקראי למדיי, ומקשה על מציאת הבסיסיות שבהן. גוגל פליי, למשל, היא אחד המפתחות העיקריים להצלחת האפליקציות והחומרות הניידות של גוגל, אבל היא מוחבאת תחת שכבה נוספת של תפריט משתמש. אה, וגם בתחתית סרגל הכלים. הבעיה היא שהאייקון – שקית קניות עם לוגו חץ – לא נושאת שום כיתוב שאומר "חנות אפליקציות", ומי – למעט העוקבים האדוקים – יודע בכלל שגוגל פליי היא בכלל חנות אפליקציות באמת?

כפי שציינו רבים, אין תוכן רב בחנות הגוגל פליי. הבעיה היא שרק אחרי התעסקות מייגעת בדפדפן תוכלו לצפות, למשל, בוידאו ישיר מאמאזון – וזו מכשלה רצינית של הטאבלט הזה. אין לו מצלמה קדמית הפונה לאחור, ובמה שנדמה כהשמטה תמוהה גם אין אפליקציית מצלמה בילט-אין. הוא עובד רק על ווי-פי, ואם אפשרויות איחסון המוגבלות ל-8 או 16 ג'יגה בייט – אין מנוס מאיחסון הדברים שלנו בענן.

נראה גם שיש בעיה עם מסך המגע, במיוחד במשחקים. מימדיו הזעירים מקשים מעט על מעבר של האצבע לאורך גבולות המסך – קשה להישאר על הקו מבלי לנגוע בטעות במשהו שיתחיל או יפסיק לפעול בלי שרצית. כפתורי ההפסקה הצידיים גם הם קצת קשים לגישה לפרקים. אבל אלו הן בעיות מינוריות למדיי.

מסתמן כי אפל מכינה אייפד קטן אף יותר ב-300$. והוא עשוי לגנוב את הבכורה מהנקסוס 7 – במיוחד מאחר שהוא לבטח יעשה 2-3 דברים יותר טוב מהנקסוס 7 (כי זה אפל וכי זה חדש יותר). אבל לחודשים הקרובים – יש לגוגל להיט בטוח בידיה. וגם מכל הסיבות הנכונות, לא סתם מפאת ייצור מצומצם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.