Forbes Israel Logo

אילת מתחדשת: הבאסטות פונו, הקמת קריית ספורט חדשה אושרה

וועדת השרים לפיתוח הנגב והגליל אישרה היום (ב') תכנית לפיתוח ומיצוב העיר אילת כעיר תיירות ספורט בינלאומית. מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, אמר הבוקר כי "יכולת השיווק הבינלאומית של אילת, כעיר המערבית היחידה לחופי הים האדום, מותנית בשדרוג התשתיות התיירותיות".

נכון להיום, מגיעים לאילת עשרות אלפי ספורטאים מענפי ספורט שונים מדי שנה. בתחומי העיר נערכות תחרויות טריאתלון, ולאחרונה אירחה את אליפות אירופה לנערות בכדורסל, את גביע הפדרציה בטניס לנשים, את אליפות אירופה לשחייה במים פתוחים ועוד. יחד עם זאת, העיר אינה מתמודדת מול ערים אחרות על אירוח אירועי ספורט בינלאומיים גדולים, מאחר ואין בתחומה תשתיות ספורט ומתקנים העומדים בתקנים הבינלאומיים לאירוח אותן תחרויות. השקעה זו תאפשר לאילת להתמודד בתחרות הגלובאלית מול ערים אחרות בעולם באירוח אירועי ספורט גדולים.

טריאתלון בעיר הדרומית | צילום: רויטרס

בפרויקט יושקעו כ-19 מיליון שקלים מתקציבי המשרד לפיתוח הנגב והגליל, משרד התרבות והספורט ומשרד התיירות. כמו כן, המועצה להסדר ההימורים ועיריית אילת ישתתפו בעלויות ההקמה גם הם, וישקיעו למעלה מ-30 מיליון שקלים. בתכנון, הקמת אצטדיון כדורגל 30 דונם, אצטדיון אימונים, מסלול אתלטיקה, אולם רב תכליתי, בריכה אולימפית ועוד.
שר התיירות, ד"ר עוזי לנדאו בירך באומרו כי מדובר בצעד נוסף לטובת הפיכת העיר אילת, וישראל בכלל, ליעד אטרקטיבי לתיירים לאורך כל ימות השנה.

אמש נכנס לתוקף צו הפינוי כנגד בעלי הדוכנים בטיילת אילת, לאחר מאבק משפטי של מספר שנים. תביעת המדינה לפינוי טיילת אילת מאותן באסטות מוכרות התקבלה במלואה בכל הערכאות, ובית המשפט העליון קבע כי אותם סוחרים נעדרו כל זכות להימצא על שטח הטיילת, פעלו באופן בלתי חוקי הפוגע בציבור, ומשכך עליהם לפנות את הדוכנים. מי שלא יפנו את שטח הטיילת יהיו חשופים לפעילויות אכיפה שתבצע המדינה שהוסמכה לכך על ידי בית המשפט, ולתביעה אזרחית להשבת הכספים שהוציאה המדינה לטובת אותו פינוי כפוי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.