Forbes Israel Logo

אימה עכשיו: הסייע האישי 'גוגל נאו' מלחיץ את המשתמשים

גוגל יצאה עם גירסה משלה לסייע האישי בסמארטפון; ענקית התוכנה שהואשמה ב"היעדר מיומנויות חברתיות", בהתאם, לא העניקה לסייע שם חמוד או דמות מצודדת כמו 'סירי' של אפל. במקום, פשוט קראו לו "גוגל נאו", והוא לוקח את כל מה שהוא יודע עלינו מכל פעילויותינו לאורך המוצרים של גוגל, ומשתמש בזה כדי להגיש לנו הצעות, להזכיר לנו שאנחנו צריכים לצאת לתפוס את האוטובוס, או להודיע שהחלה מכירת הכרטיסים למופע שרצינו לראות. כן, זו הסיבה בגללה גוגל פצחה בשינוי סידורי הפרטיות לגולש שלה בינואר, והניחה לנתונים להיזרק בהמוניהם אל תוך סיר ה'גוגל נאו' בגדול.

"עם הכוח הנבואי של גוגל נאו, אנחנו מקבלים בדיוק את מה שאנחנו צריכים לדעת בדיוק מתי שאנחנו צריכים את זה", טוען קטע הוידאו המקדם את המוצר. יום אחרי השקת המוצר, נשאלה השאלה בניו יורק טיימס: "האם העוזר האישי של גוגל יהיה נחמד – או מלחיץ?"

קל לראות איך סוג כזה של שירות יוכל באמת לסייע, אבל גם קל לראות איך הוא יכול להלחיץ. מה שיותר קשה זה לראות את הגבול בין השניים, ולדעת איפה ומתי גוגל עלולה לחצות אותו. 

ובכן, כמה משתמשים ברי מזל זכו כבר להיפגש עם הפלא. גזר הדין הפופלארי בינתיים טוען שמדובר בעוזר מלחיץ, אבל ממש: נראה כי השירות פוקח עלינו את עינו היטב, ומעלה את השאלה – כמה אנחנו רוצים שהמחשב שלנו ידע עלינו?

לא הרבה כמו שגוגל נאו יודע, כנראה: הוא יעלה על קבוצת הספורט שאתם אוהדים לפי חיפושי תוצאות המשחקים שתבצעו, וישלח לכם הודעות אוטומטיות עם התוצאות הכי עדכניות. הוא מכיר את החברים שלכם, עונה על שאלות לגביהם ומבצע חיפושים אודותיהם. בהפעלת הסינכרוניזציה, הוא מוצא את כל אנשי הקשר אם הם מאוחסנים על ענן, למשל, וישלב אותם עם אנשי הקשר הקשר הקוליים לרשימה אחת ענקית שכוללת תמונות. נוח? מלחיץ? 

התחושה המוזרה ביותר, מדווחים המשתמשים, היא כתוצאה מהחיטוט בהרגלי החיפוש של המשתמש: גוגל נאו מתחיל להאכיל אותך אינפורמציה שאתה שמח לראות אבל לא ידעת שאתה מחפש. אם חשב שגוגל מפשפשת לך בעניינים עד עכשיו, היכון להפתעה.

מה הוא עוד יכול לעשות? אפשר לתכנת אותו כך שיידע בדיוק את מיקומך בכל רגע נתון. אם יחוש שאתה ממתין בתחנת אוטובוס, הוא יגיש לו"ז אוטובוסים מן האי-שם. מלחיץ או מפנק? תחליטו אתם.

הוא גם מחטט בלוח השנה הגוגלי שלכם, בודק את מיקומכם, ומחליט אם אתם הולכים לאחר לפגישה. אם כן, הוא גם יאיץ בכם לזוז כבר. שימושי, הלא כן? לשם כך, כמובן, יש להזין מידע ללוח השנה. עוד לא מפריע לכם? חכו כשהוא יתרה בכם לדלג על ארוחת הבוקר כי הוא ספר לכם קלוריות, ידרבן אתכם למצוא עבודה חדשה כי הוא קלט את הבוס שלכם מראיין מועמדים חדשים לתפקיד שלכם, או יציע לכם בני/בנות זוג חדשים על בסיס התאמה דיגיטלית באמצע ארוחה רומנטית עם הנוכחי/ת. נעים או מלחיץ?

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.