Forbes Israel Logo

אין כמו הטבע: צפו ברובוט שיוצר בהשראת חדק של פיל

תזוזה, תפיסה, שליטה ושימוש פונקציונלי באנרגיה – אלו רק חלק מהדברים שהטבע יכול ללמד אותנו לעשות בצורה האופטימלית ביותר ביחס לסביבה. את הלקחים שאנו לומדים מן הטבע ואת החיות השונות והדרך שבה הן פועלות על מנת לשרוד ניתן לחקות כאשר מעצבים מוצרים יש מאין.

רגליהן הדביקות של הצפרדעים היוו השראה ליצירתו של רובוט זעיר הנדבק לרקמה ברגע שנכנס לגוף האדם, צפייה בתנועת הריצה של החתול הביתי הובילה ליצירת פלטפורמת ריצה עבור רובוטים ואילו אוזניהם של הזבובים הם שהובילו ליצירתו של המיקרופון הזעיר.
כעת הבשורה החדשה מגיעה מחברת 'פסטו' הגרמנית אשר שמה דגש רב על ענף הביומימטיקה המנסה לחקור את אופן הפעילות של הטבע על מנת לחקותו, וברוחו יצרה זרוע רובוטית המתבססת על הגמישות והפונקציונאליות של חדק הפיל.

לזרוע הביונית החדשה אלמנטים בסיסיים המאפשרים לה תנועה מרחבית – בסופה מורכב מעין ציר ותופסן בעל אצבעות הניתנות להתאמה. בהמשך הדרך, חברת 'פסטו' מתכננת לשלב במרכז "הזרוע" מצלמה תלת ממדית שתאפשר לה כיוון עצמי במרחב ותנועה אוטונומית תוך התחמקות ממכשולים ויצירת אינטראקציה אינטואיטיבית ובלתי מזיקה עם בני אדם.

התופסן בעל האצבעות המתכווננות בסופה של הזרוע מעניק לה את היכולת לבצע מגוון של משימות – כמו למסור פתק או חפץ לקולגה בעבודה באופן טבעי לחלוטין, כאילו הייתה זו יד לכל דבר. בגלל הדרך הטבעית, באופן יחסי, של החזקת החפצים, הזרוע מאפשרת יצירת אינטראקציה בטוחה בין רובוטים ובני אדם בסביבה תעשייתית.

הזרוע הביונית יוצרה מפוליאמיד המשמש בדרך כלל עבור שטיחים או בגדי ספורט. לכן היא גמישה מאוד בדומה לחדק של פיל. וכמו הפיל בטבע גם הזרוע יכולה להפוך לנוקשה בעת הצורך בעזרת יחידת בקרה פנאומטית (גז דחוס).

הזרוע הביונית היא צעד נוסף באבולציות המכונות לקראת אינטראקציה רובוטית ואנושית שתגדיל את היקץ אימוצם של הרובוטים למקומות העבודה ותפחית את המחסומים לשיתוף פעולה רובוטי אנושי בעתיד.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.