Forbes Israel Logo

"אין כמו לבנות משהו מאפס": הכירו את האיש שלנו ב-eBay

הכל התחיל מגיטרה בשוק הפשפשים של קולורדו. רון גורה, אז בן 15, חובב גיטרות ומשחקי מחשב, איתר באחד הדוכנים גיטרה מבטיחה. המוכר טען כי מקורה במקסיקו ושנת הייצור שלה היא 1963. גורה קנה את הגיטרה ב־999 דולר וערך תחקיר מקיף. תחושת הבטן התבררה כנכונה: הוא גילה כי באותה שנה מפעל הגיטרות עוד לא פעל במקסיקו ומכאן שהגיטרה היא תוצרת ארצות הברית – מה שהעלה את ערכה ואת חשיבותה להיסטוריית המוזיקה. גורה יצא למסע, שבסופו הצליח למכור אותה תמורת סכום גבוה בהרבה. מאז, במשך כמעט עשור קנה ומכר גיטרות ומגברים. זרעי הסחר הדיגיטלי נזרעו.

– לרכישת מנוי למגזין פורבס ישראל

קצת יותר מעשור חלף וגורה כבר צעד אל עבר האקזיט הראשון שלו. הוא הספיק לסיים את שירותו הצבאי כקצין בחיל אוויר וגם לימודים במרכז הבינתחומי – והחברה שלו, The Gifts Project, שאותה הקים עם בני משפחה וחברים קרובים, נמכרה בשנת 2011 ל־eBay, בסכום המוערך בין 13 ל־20 מיליון דולר. מאז הוא מועסק בחברה ואף מונה למנהל מרכז הפיתוח והחדשנות שלה בתל אביב.

ערכים מבית

הוא גדל בחיפה לזוג הורים גרושים, שניהם יזמים. האם היתה בעלת רשת בתי מרקחת והאב יזם הייטק. אייל, אחיו הגדול, יזם בעצמו, עובד כיום על הסטארט־אפ השלישי שלו, אחרי שני אקזיטים מוצלחים. אין פלא, אם כן, שגם גורה הצעיר הלך בעקבות הרוח השולטת בבית. בעקבות ההמלצה וההצלחה של אחיו הגדול, בוגר של "תכנית זל ליזמות" בבינתחומי, ניסה גם הוא (ואף הצליח) להתקבל לתכנית היזמים הצעירים, שמדי שנה בוחרת לשורותיה כ־20 איש בלבד. "זו תכנית שאי אפשר לפספס", הוא אומר.

קורות החיים שלו מצביעים על יזם סדרתי. רון גורה

הרוח הגבית של התכנית, רוח היזמות שנשבה מהבית והרצון ליצור בכל רגע הולידו את The Gifts Project. יחד עם גיסתו מאיה גורה ושני חברים קרובים, מתן בר וארז דיקמן, פיתח גורה פלטפורמת מסחר מקוונת המאפשרת רכישת מתנות קבוצתית. לאחר שנה וחצי של עבודה אינטנסיבית נרכשה החברה על ידי eBay. החבורה הצעירה וגורה בראשה עשו רילוקיישן למשרדי התאגיד הענק ברחוב רוטשילד בתל אביב. למרות החשש מפגיעה בעצמאות, גורה עדיין שם – נהנה מחופש פעולה ומרוצה מהאפשרות להשפיע באופן מיידי על רבים: "מוצר שאנחנו מפתחים יכול להגיע ל־150 מיליון הלקוחות של eBay".

אפליקציית Valet, למשל, פותחה בתל אביב והושקה לפני כחודשיים. האפליקציה מאפשרת למוכרים פרטיים להסתפק בצילום המוצר שאותו הם רוצים למכור – החברה עצמה כבר תוביל את שיווק וקידום הפריט ברשת. "אנחנו עובדים במקביל על ארבעה־חמישה מוצרים חדשים", מסביר גורה, ומספר כי גוף הפיתוח המקומי צפוי לגדול ולהכפיל עצמו עד שנת 2015.

הכתבה המלאה מופיעה בגיליון ראש השנה של פורבס

– לרכישת המגזין חייגו 077-5273355

– לרכישת מנוי למגזין פורבס ישראל


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.