Forbes Israel Logo

“אין סיבה שדירה בישראל תעלה 100 משכורות; זו חלמאות ממשלתיות”

"אין שום סיבה בעולם שמחיר דירה בישראל יעלה מעל 100 משכורות. זה הכל מדיניות חלמאית של הממשלה", כך אמר היום ד"ר יעקב שיינין, מנכ"ל חברת מודלים כלכליים, בכנס הנדל"ן של פורבס וארנסט אנד יאנג.

"אין מחסור בדירות בישראל", אמר שיינין. "מדי שנה בונים וצפויים לבנות 40 אלף דירות. בעוד עשר שנים תהיה רכבת קלה והמרחק מת"א לירושלים ובאר שבע יהיה 30 דקות. המטרופולין של ת"א יהיה מחדרה לגדרה. צפיפות האוכלוסין בו היא כיום 2,000 איש ל-100 קמ"ר – הרבה פחות מלונדון".

שיינין העריך בדבריו כי שוק הנדל"ן בארץ נמצא לפני שינוי, אך הדבר ייקח זמן. "בשנת 87 נדרשו בישראל 60 משכורות לקניית דירה ממוצעת בת 100 מ"ר ובארה"ב היה צריך 62. היום בישראל צריך 131 משכורות ובארה"ב 52".

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן


תל אביב | צילום: רויטרס

חן שיין, שותף בכיר בארנסט אנד יאנג ישראל, לא הסכים עם ההערכות על ירידה עתידית במחירים וציין כי "למרות התחזיות, המחירים בשוק הנדל"ן ממשיכים לעלות. ישראל צלחה עד כה את המשבר הכלכלי, אך ייתכן שנטל המס יכביד על הצריכה. מחירי הנדל"ן לא עומדים לרדת. לממשלה אין אינטרס שזה יקרה".

"בעולם מתחילה התאוששות", הוסיף. "התחלות הבנייה בארה"ב החלו לעלות. ההשקעה בנדל"ן למגורים שם התחילה גם היא לעלות. מכירות הבתים הגיעו באפריל לשיא".

"נצטרך לחכות עוד תקופה ארוכה לשינוי משמעותי בשוק. כנראה שאין הרבה גורמים שרוצים בשינוי זה. גם בשוק הנדל"ן המסחרי לא מורגש השינוי. שוק המשרדים מתחיל להראות סימנים של חולשה עם ירידה מסוימת בשוק הדיור".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.